Jak již v pondělí Jindřichohradecký deník uvedl, cyklista havaroval na hrázi rybníka. Muž, který ho podle policejního mluvčího Jiřího Matznera našel, mu sice začal poskytovat první pomoc, ale už bezvýsledně.

Nehodu včera upřesnil vedoucí jindřichohradecké služby dopravní policie Karel Kotil. V době od 21.30 do 23.20 hodin jel cyklista od Mirochova na Žíteč. „Na rovném úseku na hrázi rybníka Blato přejel do protisměru na nezpevněnou krajnici na srázu hráze. Zde spadl na betonové schody," uvedl Karel Kotil s tím, že se čeká na výsledek pitvy.

Alarmující je, že se 
v okrese letos jedná již o devátý zbytečně zmařený lidský život. Z toho dva mrtví byli právě dříve narození cyklisté. V dubnu totiž v Třeboni zachytil řidič osobního auta přívěsem 
o staršího cyklistu.

Číslo v kolonce mrtvých za letošní rok je v dopravní statistice na Jindřichohradecku alarmující. Za necelých šest měsíců již zemřelo devět lidí. Přitom za celý loňský rok bylo podle vedoucího hradecké služby dopravní policie Karla Kotila 14 obětí.

„Je to velice smutná statistika. Zejména u cyklistů v poslední době zaznamenáváme nehody snad každý víkend. A řada z nich je s alkoholem," naznačuje policista.

Letošní tragické nehody:

U Třeboně si střet tří aut vyžádal dva životy.
U Lásenice v zatáčce po střetu osobního auta 
s kamionem zemřela žena.
U J. Hradce se srazilo auto s rychlíkem, dvoučlenná posádka vozidla 
v nemocnici následkům zranění podlehla.
U Rodvínova auto srazilo chodce, na místě zemřel.
V Třeboni zemřel starší cyklista po střetu 
s autem.
V Třeboni zemřela po střetu s autem starší chodkyně.
V Žíteči havaroval cyklista, spadl na schody 
u rybníka a zemřel.

Karel Kotil chce apelovat na cyklisty, že za požívání alkoholu před jízdou na kole se vystavují hrozbě padesátitisícové sankci. „Dnes je cyklistika moderní trend, jak trávit volný čas, ale dodržovat pravidla je nutné. Kolikrát jedou třeba dva vedle sebe i do zatáčky, kam není vidět," zmínil Karel Kotil.

Hodně řidičů, jako například Miroslava Kubičková z Hradce, poukazuje na dlouhé kolony kolařů, které nejdou předjet: „Zatroubit má člověk strach, aby se cyklista nelekl a nespadl, ale předjet to nejde."

Podle dopravního policisty Karla Kotila ale nezbývá, než v takových situacích rychlost přizpůsobit.

Další noční můrou šoférů jsou neosvětlená kola v noci. Jak však konstatuje, záleží vždy na lidech, aby si z prázdnin neudělali smutnou vzpomínku.

Co lidem na kole ukládá zákon

Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.
Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
Cyklista mladší 18 let je povinen za jízdy použít ochrannou přílbu.
Cyklista je povinen za snížené viditelnosti mít za jízdy mít kolo osvětlené.