VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Antonín Klatovský se po třech letech vrací do Grand Prix na ledové ploché dráze

Milevsko – Po třech letech pojedou Grand Prix na ledové ploché dráze oba bratři Klatovští. Zatímco mladší Jan nechyběl mezi světovou elitou ani loni a skončil na lichotivém sedmém místě, jeho starší bratr Antonín Klatovský (35 let) loňskou sezonu vynechal a letos ohlásil návrat na ledové ovály.

27.1.2015
SDÍLEJ:

Antonín KlatovskýFoto: Deník/ Václav Pancer

Starší z bratrské dvojice Klatovských si dal loni od ledařského speciálu odpočinek. „Měl jsem dost práce a věnoval jsem se podnikání. Proto jsem si dal od závodění pauzu," vysvětluje.

Jednu výjimku však loni přece jen udělal a zúčastnil se prestižního mezinárodního závodu v Berlíně. „Je to závod pro účastníky Grand Prix a další pozvané jezdce. Pozvání jsem si považoval, tak jsem se tam vypravil i bez trénink," připomíná svůj jediný závod v loňském roce.

Do Grand Prix se vrátí po třech letech. „Před třemi roky jsem si při přípravě na začátku sezony zlomil ve Švédsku kličku a do Grand Prix jsem nenaskočil. Přesto jsme v té sezoně udělali s bráchou bronz na mistrovství světa družstev," připomíná jeden z velkých úspěchů české ledové ploché dráhy.

O rok později se do Grand Prix nekvalifikoval ze závodu challenge. „Tehdy se mi nedařilo. A loni jsem nezávodil, protože jsem měl jiné priority. Letos už se vše zklidnilo a zase jsem začal jezdit. Ale v Grand Prix jsem tři roky nebyl. To je fakt," přikývne.

Roční pauza je prý znát. „Určitě je to cítit," souhlasí. „Výhoda je v tom, že brácha jezdí pořád, takže mám k dispozici tu nejlepší vychytanou techniku," pochvaluje si.

V rámci letní přípravy absolvoval zkušený Jihočech legendární závod na dlouhé ploché dráze v německém Teterowě. „Je to naprosto specifický závod s mnohaletou tradicí. Před sedmi lety jsem ho jako dosud jediný Čech v historii vyhrál," vzpomíná. „Není to klasická dlouhá plochá dráha. Jede se na zhruba dvoukilometrové okruhu, na kterém nechybí ani skoky. Je to někde na půl cesty mezi motokrosem a plochou dráhou. Závodí se na upravených motorkách a rychlostní průměr je kolem sto deseti kilometrů za hodinu. Adrenalin je to pořádný. Zvou tam účastníky mistrovství světa na dlouhé ploché dráze a úroveň je skutečně vysoká. Letos jsem obsadil druhé místo a velice si tohoto umístění považuji," s respektem hovoří o tradičním závodě.

V Mariánských Lázních nahlédl také do českého šampionátu na dlouhé dráze, ale bez větších úspěchů. „Abych tam uspěl, tak bych této disciplíně musel věnovat více času a peněz. Ale to v létě není možné, protože se musím také starat o rodinu a podnikání," má své priority dané.

Přípravu na sezonu na ledě zahájili spolu s bratrem Janem ve Švédsku. „Byli jsme ve Strömsundu, kde je švédské centrum ledové ploché dráhy. Rakušan Franz Zorn tam zorganizoval trénink pro evropské jezdce. Připravovali jsme se tam dva týdny a bylo to super. Mrzlo až praštělo a podmínky byly skutečně ideální. Do sezony nám to oběma hodně dalo. Hodně jsme najezdili a odzkoušeli," nemůže si vynachválit trénink na severu Evropy.

Příprava to byla kvalitní, i když sám Klatovský přiznává, že mu chvilku trvalo, že se do toho po roční pauze zase dostal. „Ze začátku mě bolel celý člověk. Bylo znát, že jsem rok vynechal. Chvilku trvalo, než jsem si to na motorce zase ohmatal. Ale brzy jsem si zvykl," usměje se.

V rámci přípravy si bratři Klatovští zazávodili také ve švédské lize. „Brácha jel třikrát a pokaždé získal maximální počet bodů. Já jsem startoval dvakrát a také se mi celkem dařilo," tvrdí.

Zatímco mladší Jan měl postup do challenge závodu o postup do Grand Prix díky loňskému sedmému místu jistý, Antonín musel absolvovat kvalifikační čtvrtfinálové klání právě ve Strömsundu. A vedl si znamenitě, když obsadil třetí příčku za Zornem a Rusem Chomicevičem.

V závodě challenge v rakouském St. Johannu se tak měli oba sourozenci poprat o postup mezi nejlepší světové jezdce. Jenže všechno bylo jinak. Vinou teplého počasí byl závod zrušen a mezinárodní motocyklové federace FIM nasadila jezdce do Grand Prix od stolu „St. Johann požádal opět o challenge a stejně jako loni se tam nakonec závod neodjel, protože nebyl led," kroutí Antonín Klatovský hlavou.
A kroutil ještě víc, když své jméno nenašel mezi vyvolenými. Postup měla zajištěný první osmička z loňské Grand Prix a dalšími postupujícími měli být ti nejlepší z kvalifikace ve Strömsundu. „Jenže oni dosadili prvního, druhého, čtvrtého, šestého a sedmého. Tomu jsme nemohli uvěřit," diví se ještě teď.

Klatovský ani celá česká plochá dráha dost dobře nechápali, proč jako třetí pilot pořadí kvalifikačního závodu nefiguruje mezi nasazenými do prestižního seriálu. „Naše federace okamžitě požádala o vysvětlení. Odpověď však byla takové, že mezinárodní federace není povinna sdělovat klíč, podle jakého do Grand Prix nasazovala. Odezva tak byla vlastně nulová," posteskne si.

Starší z bratří tak zvažoval, co dál. „Něco podobného jsem za svou už poměrně dlouhou kariéru ještě nezažil," nemohl překousnout pocit křivdy.

Situace se však nakonec vyřešila vlastně sama. Na svou účast v Grand Prix totiž rezignoval Nizozemec René Stellingwerf a Antonín Klatovský se tak z pozice prvního náhradníka posunul do role řádného účastníka MS.

V úterý se tak oba bratři vypravili na úvodní závod šampionátu, který se jede v ruském Krasnogorsku. Pokračovat se bude znovu v Rusku v Togliatti, třetí dvojzávod bude hostit kazašské město Almaty. Poté se seriál přesune zpět do západní Evropy do nizozemského Assenu a německého Inzellu. „Celkem se jede pět dvojzávodů a k tomu ještě družstva v Berlíně a mistrovství Evropy v ruské Luchovici. Teď strávíme čtyři týdny v Rusku a pak se teprve vracíme domů," konstatuje.

O cílech pro sezonu se Antonín Klatovský baví jen zdrženlivě. „Určitě bychom chtěli zkusit s bráchou medaili na družstvech. Rád bych uspěl i na mistrovství Evropy jednotlivců. To je dvoudenní závod, kde se může stát cokoliv," míní.

Úspěšný by chtěl být i v Grand Prix. „To bude hodně těžké. Konkurence je strašně silná. Pokud bych v konečném účtování byl do osmého místa, tak by to bylo super," naznačuje své plány pro letošní ledařskou sezonu.

Autor: Pavel Kortus

27.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stavba kanalizace (ilustrační foto).

Oprava kanalizace na Jitce vyjde na čtyři miliony

Dačice. Ilustrační foto.

V neděli můžete vyrazit na hrad nebo do kina

OBRAZEM: Discgolf na osmnácti jamkách přilákal i cizince

Jindřichův Hradec - Otevíracího turnaje nově rozšířeného osmnáctijamkového hřiště se účastnily desítky závodníků, někteří přijeli i z ciziny. Po celý sobotní den se Mertovy sady u řeky Nežárky staly dějištěm největšího turnaje v discgolfu, jaký kdy Jindřichův Hradec zažil. Turnaj uspořádal místní spolek DGC Vajgar u příležitosti nedávných stavebních úprav hřiště, které se při nich rozšířilo z devíti jamek na osmnáct.

Nová základna záchranářů v Kyselově není zdaleka jistá

Kyselov - Českokrumlovští vodní záchranáři mají naději, jak Deník informoval, že o zázemí na pravém břehu Lipna nepřijdou,

AKTUALIZOVÁNO

Selské baroko ožilo, na řemesla i muziku do Holašovic

Holašovice - Někteří návštěvníci letos dorazili na slavnosti poprvé. A nelitovali.

V Homolích zvažují postavit věznici, jaká zatím na jihu není

Homole - Začala předběžná jednání o umístění nové ženské věznice v Homolích na Českobudějovicku. Nápravné zařízení by mohlo stát na místě chátrajícího původně vojenského areálu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení