Mezi rodným Táborem a Belgií pendluje v těchto dnech odchovanec táborské cyklistiky a český reprezentant v cyklokrosu Michael Boroš. Před touto sezonou totiž změnil dres a nyní reprezentuje právě belgickou profesionální stáj BKCP Powerplus.
A není to jediná změna. Michael Boroš startuje prvním rokem v kategorii elite. Aktuálně se připravuje na silnici a objíždí skvěle obsazené závody. Boroš příjemně překvapil na nedávném mistrovství České a Slovenské republiky v Žilině, kde skončil osmý v celkovém pořadí a pátý v konkurenci českých jezdců.
A konkurence se v Žilině sešla opravdu silná, z české špičky chyběl vlastně jen Zdeněk Štybar. Záda všem ukázal Peter Sagan. Na Romana Kreuzigera ztratil Boroš pouhé dvě vteřiny a Jana Bártu dokonce porazil!

Skončit v takové konkurenci osmý v kategorii elite je velký úspěch. Jste spokojený?
Spokojený jsem, ale z naší stáje jsme byli v pelotonu pouze dva a oproti kompletním týmům jsme tak měli jen malou šanci výrazněji se prosadit. Snažil jsem se tedy držet na špici s tím, že v závěru do toho dám všechno.

Věříte, že byste v početnějším týmu dojel ještě lépe?
To je jasné, v početnějším týmu je cyklista silnější. Když má jezdec kolem sebe třeba osm parťáků, jednoznačně mu to pomůže.

Jaké bylo zazávodit si s jezdci, kteří v těchto dnech září při Tour de France, a držet s nimi krok?
Díky těmto cyklistům to byl velice kvalitní závod. V Belgii jsem už ovšem závodil i se zvučnějšími jmény, takže nějaké zkušenosti s velkými závody již mám.

Troufl byste si na takový závod, jakým je právě Tour de France?
Těžko říct, třítýdenní závod je úplně něco jiného a já jsem nikdy tak dlouhý závod nejel. Ani nejezdím v týmu, který by se mohl takového závodu zúčastnit.

Letos prvním rokem závodíte v kategorii elite. Když porovnáte letošní páté místo z republikového šampionátu s loňským mistrovským titulem v kategorii do 23 let, co je pro vás cennější?
Nesrovnával bych to s úspěchy v kategorii do třiadvaceti let. Mistrovského titulu a úspěchu v Závodu Míru si cením víc. Každopádně v Žilině se potvrdilo, že výkonnost mám dobrou. Stále to ale beru především jako přípravu na cyklokrosařskou sezonu, takže s výsledkem spokojený jsem, ale nijak to nepřeceňuji.

Před touto sezonou jste přestoupil do belgické profesionální stáje BKCP Powerplus, kde již působí váš kamarád z Tábora Adam Ťoupalík. Co pro vás tato změna znamená?
Jsem maximálně spokojený. Je to úplně o něčem jiném. Po materiální stránce i v zázemí je to úplně na jiné úrovni. Máme všechno, co potřebujeme, takže se nemusíme o nic starat a jen závodíme. Co víc si může cyklista přát.

Jste teď víc doma na jihu Čech nebo v zahraničí?
Dosud jsem se připravoval v Táboře, teď ale odjíždím na závod do Belgie. Hodně pendluji mezi Belgií a Táborem.

Je vaše příprava v novém týmu v něčem odlišná od té, kterou jste absolvoval v táborském oddíle?
Sportovní příprava se od té v předchozích letech příliš neliší. Akorát teď absolvuji mnohem víc závodů, které jsou i kvalitnější.

Jste úspěšným cyklokrosařem, ale úspěchy sklízíte i na silnici, po níž jste také ještě nedávno hodně pošilhával. Máte jasno, u jaké disciplíny pevně zakotvíte?
Silnice mě baví stejně jako terén a čekal jsem na vhodnou nabídku. Nakonec jsem rád, že jsem našel dobré podmínky v belgické cyklokrosařské stáji. Na silnici jezdím kvalitní závody a je to skvělá příprava na cyklokros. Mám tak zajištěný perfektní program na celý rok. Silniční cyklistika a cyklokros se totiž výborně doplňují.

Co plánujete v nejbližší době?
Teď mě čeká jednorázový závod v Belgii a na přelomu července a srpna jedu na etapák do Francie. Bude to těžší závod v kopcích, což by mi mohlo vyhovovat. Už se moc těším.