Juniorský světový šampionát je vypsán pro tři kubatury: 65, 85 a 125 ccm. Každý ze 42 zúčastněných států může nasadit po pěti závodnících do  třídy. Česká republika jako pořadatel má právo nominovat po sedmi jezdcích. Tedy o dva více.

Nominační kritéria byla daná dopředu. V každé třídě si reprezentační dres vysloužilo pět nejlepších podle aktuálního pořadí mistrovství republiky. Další dva nominoval výkonný výbor svazu motokrosu. „V tomto případě dostali šanci třeba někteří talentovaní mladí jezdci," upřesňuje Pichl. „V každém případě nasazujeme to nejlepší, co máme," jedním dechem dodá.

Ve stopětadvacítkách bude hlavním trumfem domácí reprezentace lídr mistrovství republiky Martin Krč. „Teď se v Lokti nad Ohří blýskl sedmým místem na mistrovství Evropy. Má opravdu výbornou formu a věřím, že by v Jiníně mohl být v první desítce," sází Pichl na svého svěřence.

Vysoké ambice v této kubatuře bezpochyby budou mít i Filip Podmol a Martin Vondrášek. „Oba mají na to, aby bojovali také kolem desátého místa," míní manažer české reprezentace.

V pětaosmdesátkách bude největším želízkem v ohni Jakub Terešák. „Také on může myslet hodně vysoko. Podle mého názoru by mohl být do sedmého místa," myslí si Pichl.

Úplně největší nadějí českého motokrosu ale o víkendu bude ve třídě 65 ccm dvanáctiletý Petr Polák. To je loňský mistr v této kubatuře, který už pro letošek přešel o třídu výš. „Vzhledem k jeho věku mu však regule povolují, aby mistrovství světa odjel na pětašedesátce. Tomu jsme podřídili přípravu a věříme, že skončí hodně vysoko," informuje Pichl. Sám Polák by se rád prosadil na stupně vítězů.
Vyhodnocena bude také klasifikace národů, do které boduje vždy nejlepší jezdec z každého států v jednotlivých třídách. „Při dobré konstelaci bychom mohli zopakovat naše umístění z posledních let a skončit mezi šestým až osmým místem," naznačuje manažer možnosti národního týmu.

Za největší favority považuje obhájce titulu z posledních dvou let Američany.  „Ti budou určitě výborní. Ale je to motokros a v něm se může stát cokoliv," upozorňuje český manažer.

Jeho svěřenci budou mít v Jiníně výhodu domácího prostředí, na druhé straně ale zase stojí větší tlak na psychiku. „Všechno je to v hlavách kluků, jak se s tím dokáží vypořádat. Známé prostředí je samozřejmě výhodou. Je třeba, aby to vzali jako normální závod. Je to odlišné u každého jezdce. Třeba Martin Krč závodí doma o hodně lépe než v zahraničí. Věříme, že to potvrdí i v Jiníně," přeje si Pichl.
Pro psychiku týmu by mělo být dobré, že v depu budou umístěni všichni naši jezdci pohromadě. „Úplně poprvé budeme mít k dispozici vlastního fyzioterapeuta. Celkově se budeme snažit vytvořit klukům o největší pohodu," ujišťuje Pichl.

V přípravě na šampionát absolvovali mladí reprezentanti tři soustředění přímo v Jiníně. Dvě byla zaměřená na fyzickou přípravu, to závěrečné už na tu jezdeckou. „Příprava na šampionát ale probíhala po celý rok. Na fyzičce se pracuje prakticky neustále, záleží jenom na fázi sezony. Věřím, že připraveni budeme dobře," je Pichl přesvědčen.

Nějaká velká týmová pravidla na trati však asi platit nebudou. „Určitá pravidla se dopředu stanovit dají a trošku něco se v průběhu závodu okoučovat dá. Ale jinak je třeba vycházet z vývoje závodu. Je to mistrovství světa a každý se bude chtít ukázat," nepřikládá manažer týmu přehnaný význam případné taktice.

Důležitá bude už sobotní kvalifikace, ve které se bude bojovat v každé třídě o čtyřicet míst na startu nedělního finálového závodu. „Kvalifikace se pojede vždy ve dvou skupinách klasicky na čas. Z každé skupiny postoupí vždy nejlepších devatenáct do finále. O zbývající dvě místa se jede závod Poslední šance," dává Pichl nahlédnout do rozpisu  závodu.   „Budeme rádi, když do neděle postoupí co nejvíce našich závodníků," přeje si.

Sobotní program v Jiníně začíná v 9.00 volnými tréninky, na které naváží kvalifikace. Neděli odstartuje v 9 hodin warm up, finálové jízdy začínají v 11.30. vyhlášení výsledků proběhne v 17.00.