VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jindřich Vácha bojuje na Slovensku o stupně vítězů a stará se o svůj tým

Písek – Dlouhé roky patřil Jindřich Vácha (39) k absolutní špičce českého kartingu. Mnohonásobný mistr České republiky, ale i Slovenska, stále ještě sám závodí a k tomu navíc ve svém týmu VMS Racing Praga vychovává mladé adepty motokárového sportu.

12.9.2016
SDÍLEJ:

Jindřich VáchaFoto: Deník/ Jan Škrle

Písecký patriot svou aktivní kariéru zdaleka ještě nepověsil na hřebík. O posledním srpnovém víkendu se na domácí trati na Hradišti svezl v rámci jednoho ze závodů Poháru Autoklubu a v seniorské kategorii KZ2 suverénně zvítězil ve všech třech finálových rozjížďkách.

„Původně jsem vůbec neměl v plánu na tomto závodě startovat. Ale nakonec jsem to vzal jako možnost zazávodit si na domácí trati v době, kdy je rychlá a pogumovaná. To se poštěstí jednou za rok," vysvětluje, proč se nakonec přece jen postavil na start pohárového klání.

Účast v něm prý splnila přesně to, co od ní očekával. „Potřebovali jsme otestovat pár věcí a pro tento účel byly ideální podmínky. Trať máme prakticky za barákem, takže z tohoto pohledu to bylo nejjednodušší a také samozřejmě nejlevnější," připustí.

Vítězství v závodě mezi seniory si váží, ale v žádném případě ho nijak nepřeceňuje. „Byla to spíše povinnost. Na domácí trati jsem chtěl uspět a byl jsem z toho i malinko nervózní. Věkem sice už mezi seniory patřím, ale výkonností bych tam pořád ještě patřit nechtěl," usměje se. „Ještě se mi pořád mezi seniory nechce. Rád bych se stále pořád prosazoval v klasické třídě mezi mladými," přeje si. „Tam mají závody úplně jiný náboj. A když se na ně nachystáme, tak jsem pořád ještě schopen jet o pódium. To mě naplňuje mnohem víc, než si jezdit pro snadná vítězství mezi seniory," ani v devětatřiceti letech nezapře srdce závodníka.

Jinak Vácha nadále pravidelně startuje ve slovenském šampionátu. „Je jezdecky obsazenější než naše mistrovství. Je to sedmidílní seriál, což je o dva závody více než u nás. Kromě Slováků tam jezdí také kluci ze špičky od nás, ale také Rakušané, Němci nebo Maďaři. V naší třídě se sejde na startu klidně i dvacet pilotů. To může český mistrák jenom závidět," poukazuje Jihočech na fakt, že na posledním závodě českého šampionátu na Hradišti se v královské třídě KZ2 sešlo pouhých sedm jezdců.

Před posledním závodem se Jihočech drží na Slovensku na třetí příčce. „Ještě to bude boj. Ze začátku sezony jsme nasadili nový podvozek, ale bohužel to moc nefungovalo. Potom jsme se vrátili k tomu, co fungovalo loni, což nás vrátilo na pódium. Ze šesti odjetých závodů máme tři poháry a jedno čtvrté místo. Třetí místo je hezké, ale bude to ještě boj," znovu zdůrazní.

Kromě účasti ve slovenském mistrovství pracuje Vácha především ve svém týmu. „Na nic jiného není čas. Tým je poměrně početný a snažím se klukům věnovat na sto procent," usměje se Vácha, jenž v týmu funguje jako majitel, manažer, ale i mechanik. „Všechno dohromady."

Váchův tým spolupracuje s Pragou. „Díky tomu máme docela silné materiální zázemí," pochvaluje si.

V týmu má momentálně tři aktivní jezdce a k tomu několik dalších externích. „To jsou ale spíše hobby jezdci," upozorní. „Tým máme široký, ale závodů se pravidelně zúčastňuje tři až pět jezdců."

Jedním z nadějných závodníků Váchova týmu je František Prost. „Loni jezdil Rotaxy. Teď změnil třídu. Má náročné studium a nestíhá moc trénovat. Je to šikovný kluk, ale naježděná kola mu chybějí," je si vědom.

Pros na posledním závodě mistrovství republiky v Písku na Hradišti obsadil ve třídě OK Junior čtvrté místo, Matěj Pavlíček byl pátý. Kamil Záruba vystoupil v kubatuře Rotax 125 Max na bronzový stupeň. „Kamil si letos drží velice slušný standard," chválí dalšího pilota ze své stáje.

Až na Prose, který je z Prahy, jsou všichni členové týmu Jihočeši, což Váchu jako píseckého patriota těší. „Jsme jihočeský tým," hrdě hlásí.

Vedení týmu Váchu baví. „Ale na druhou stranu je to pro mě malinko vyčerpávající. Hlavně po psychické stránce," připustí. „Těší mě, že naše práce také někam spěje. Kdyby mě to nebavilo, tak bych to nedělal."

O tomto víkendu Vácha výjimečně opustil motokárový svět a s vozem Jaguar E-Type OTS si vyzkoušel setinovou rallye South Bohemia Classic. „Krásná soutěž a bezvadná zkušenost," uvedl v cíli.

Autor: Pavel Kortus

12.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie - ilustrační snímek

Mladý řidič při nehodě vypadl z auta, později zemřel

Motor ve Strakonicích udolal Plzeň.

Motor má cenný plzeňský extraligový skalp

Řečický uragán smetl soupeře šesti góly

Jižní Čechy – Krajské fotbalové I. třídy mužů odstartovaly novou sezonu předehrávkou 2. kola.

Úsilí ostojkovických o obnovení boží muky se naplnilo

Ostojkovice - Až od Třebětic, ze silnice spojující Jemnici s Dačicemi, byla vidět bělostná boží muka vsazená do krajiny poblíž Ostojkovic.

Roman Šmucler: Zákaz amalgámu? Bílé plomby jsou daleko jedovatější

Pacienty chtěl v Česku ošetřovat i ukrajinský elektrikář, tvrdí nastupující prezident České stomatologické komory Roman Šmucler. Skoro se mu to povedlo. Diplomy cizinců prý totiž nikdo neověřuje. Někdejší moderátor ale prozradil ještě další tajemství: Česko žádným nedostatkem lékařů netrpí. Zubaři se jenom zdráhají přijímat nové pacienty, kteří by je mohli v budoucnu žalovat.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení