VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Matěj Smrž má za sebou první testy na novém stroji BMW

České Budějovice – Ve třiceti letech je na vrcholu své kariéry. Motocyklový závodník Matěj Smrž se pečlivě chystá na svou šestou kompletní sezonu v prestižním mezinárodním mistrovství Německa superbiků. A chce být úspěšný.

27.3.2015
SDÍLEJ:

Matěj SmržFoto: Deník/ Jaroslav Sýbek

Po třech letech v týmu Yamaha Germany mění dres i techniku a bude hájit barvy závodní stáje Wilbers BMW Racing. „Smlouvu jsem podepsal už na konci minulého roku, takže jsem měl klid na přípravu," pochvaluje si.

Zimní kondiční příprava v jeho podání byla skutečně poctivá. Trenér Miroslav Hýsek, který má skupinu motocyklových závodníků na starosti, jim dával pořádně do těla. „V tělocvičně jsme makali dost. Není to o nějakém zvedání velkých vah, ale hlavně jde o intenzitu. Trénink trvá vždycky zhruba padesát minut. Takhle jsme přes zimu trénovali třikrát v týdnu a k tomu má každý ještě své individuální tréninky," říká k náročné zimní přípravě.

K tomu provozuje také další doplňkové sporty. „S bráchou hodně hrajeme badminton. Baví mě to a na fyzičku je to výborný sport. Dále běhání, výšlapy na Kleť a také tréninky ve Viva fitness Luboše Roba, jenž nás dlouhodobě podporuje. V týdnu se jedná o osm až deset tréninkových jednotek," dává nahlédnout do svého tréninkového deníku. „Samozřejmě nesmím zapomenout na rehabilitaci u paní doktorky Brůhové v Borovanech, což je také strašně důležitá věc," doplní.

Přes zimu naopak prakticky nesedne na motocykl. Ani ten motokrosový. „Motokrosovou motorku nemám, i když by asi nebyl velký problém ji sehnat. Přes zimu ale na motokrosu nejezdím. Mám k tomu respekt, protože tam často dochází ke zraněním. Zimní přestávka není dlouhá. Jsou prakticky čtyři měsíce na to, aby se člověk dal fyzicky co nejlépe dohromady. Když dojde k jakémukoliv zranění, tak je to komplikace, protože výpadek v tréninku je pak znát. V posledních letech jsem měl pokaždé problém se zápěstím. Letos poprvé ne. Mohu trénovat hodně intenzivně, cítím se velmi dobře a nic mě netrápí. Motokros nebo i celkově jízda na motorce mi přes zimu chybí, ale to riziko je zbytečně velké. Raději jsem odjezdil na testech ve Španělsku o to víc a než začne sezona, tak ten hendikep doženu," věří.

První letošní testování ve španělské Almerii už má Matěj Smrž za sebou. A bylo to podařené svezení. „Po dlouhé pauze jsem byl plný očekávání a především jsem nevěděl, jak rychle si zvyknu na přechod z Yamahy na BMW. Všechno bylo ale jednodušší, než jsem si myslel. Po šesti dnech na nové motorce a v novém týmu mohu být s průběhem testů spokojený," chválil si první akci s novým týmem.

„Měl jsem možnost jezdit jak na vodě, tak i na suchu, a v obou případech motorka funguje velmi spolehlivě. Bez nějakých větších zásahů do podvozku a geometrie jsem jel vždy celkem rychle. Pozitivní také je, že používaná elektronika BMW funguje velmi dobře. Například ABS na vodě je velikým přínosem a kontrola trakce funguje také na velmi vysoké úrovni," rozhodně nešetřil chválou.

Druhá část testování byla oficiálním testem pneumatik Pirelli. „To bylo také velmi důležité. Nyní mám na pro mě neznámých pneumatikách něco přes dvě stě padesát kol. Celkově jsem spokojený a už se hodně těším na další svezení na jiné trati. Týmu Wilbers BMW Racing děkuji za vstřícné přijetí a dobrou práci po celou dobu testů," vzkazuje do svého nového týmu.

O cílech pro letošní sezonu Jihočech zatím moc hovořit nechce. „Vždycky chci být první, ale to chce být každý. Nepřišlo by mi normální dělat něco a chtít být druhý. Bude to ale složité, protože jsem přešel do jiného týmu. Pojedu přece jen poprvé na BMW na elektronickém pérování," přemítá před blížícím se startem letošní sezony.

V německém šampionátu ho jinak jen těžko může něco překvapit. „Tratě znám, šampionát taky, to zůstává všechno stejné. Chci být co nejlepší a dělám pro to maximum. Ale jestli budu první, nebo budu jezdit kolem pátého místa, to se těžko odhaduje. Rád bych dokázal, že horší výsledky v poslední sezoně nebyly mojí chybou, ale měl jsem špatnou motorku a pneumatiky. Pořád se cítím tak trochu ukřivděný," přiznává.

V Německu se pojede mistrovství superbiků tradičně na osm závodů, což čítá celkem šestnáct bodovaných jízd. První závod se jede o poslední dubnovém víkendu na Lausitzringu.

Autor: Pavel Kortus

27.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lávku ve Velkém Pěčíně čeká rekonstrukce.

V Pěčíně vymění konstrukci lávky

Anna Hrdličková.

Hradečtí triatlonisté získali v Sokolově pět cenných kovů

Zapomenuté klíče nahradil pár nožem a vidličkou

Dačice - Svérázný způsob na to, aby se dostali do svého hotelového pokoje v Dačicích, si zvolili dva z jeho návštěvníků.

V podhradí chystají slavnosti

Staré Město pod Landštejnem – V malé obci pod Landštejnem obvykle žije kolem pětistovky lidí. O víkendu jich tady ale bude několikanásobně víc.

Krabička cigaret vyšla ženu draho

Jindřichův Hradec - K neobvyklé krádeži vyjížděli jindřichohradečtí strážníci v neděli v odpoledních hodinách.

Ve Velké ceně dál vedou hasičky z Lomnice

Příbraz - Velká cena Třeboňska v požárním útoku má za sebou desáté kolo, které se konalo v Příbrazi. Do bojů se v mužské části zapojilo čtrnáct družstev, mezi ženami pak osm.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení