Když se ohlédnete za uplynulou sezonou, převládá spokojenost?
Určitě spokojenost. Povedlo se mi letos docela dost dobrých závodů, zkusil jsem si i mistrovství světa a navázal jsem díky svým výkonům  spolupráci s novým týmem, takže mohu být spokojen.

Doma jste obhájil juniorský titul. Dá se říct, že to byla povinnost?
Povinnost to asi byla, ale rozhodně je vždycky jednodušší titul získat poprvé, než ho obhájit. Docela na mě tlačil Martin Krč. Zrovna jednoduché to nebylo a jsem rád, že ten titul mám.

V seniorském mistrovství třídy MX2 vám o dva bodíky utekly stupně vítězů. Připravilo vás o ně zranění kotníku, kvůli kterému jste vynechal závod v Petrovicích?
Dá se to tak říct. Uprostřed sezony jsem si přivodil výron v kotníku a v Petrovicích jsem jet nemohl. Stálo mě to určitě stupně vítězů, ale možná i titul, protože ten rozhodně také nebyl daleko. Ale ještě jsem mladý a věřím, že přijde šance se o něj někdy poprat.

Dvakrát jste v sezoně dokázal vyhrát v mistrovství republiky rozjížďku. Ceníte si více výhry v obrovském horku v Jiníně?
Určitě. V Jiníně to bylo poprvé a bylo to hodně emotivní. Vyhrál jsem na domácí půdě před spoustu svých známých. Bylo to fakt super.

Přesvědčil jste se tak, že můžete rovnocenně závodit i s Francouzem Julivanem a Maďarem Szvobodou, kteří dlouho našemu šampionátu této třídy vládli?
Rozhodně. Když budu mít svůj den, tak s nimi mohu normálně jet.

Jezdil jste i otevřené německé mistrovství. Považujete německý šampionát za jedno z nejlepších národních mistrovství v Evropě?
V Německu se v každém případě jede podle mého názoru nejprestižnější mistrovství z celé Evropy. Je tam velká konkurence a vše na skvělé úrovni.

Osmé místo v juniorské třídě berete?
Vzhledem k tomu, že jsem se kvůli termínové kolizi s naším mistrovstvím nemohl zúčastnit dvou závodů, tak určitě, protože tím pádem mi uteklo hodně bodů. Párkrát jsem se dostal i na stupně vítězů, takže rozhodně spokojenost.

V Lokti nad Ohří jste si poprvé vyzkoušel také závod mistrovství světa třídy MX2. Jaká to byla zkušenost?
Obrovská. Mistrovství světa této prestižní kubatury jsem jel vůbec poprvé v životě. Je to už opravdu velký motokros. Na startu je jenom pětadvacet lidí, ale jsou to skutečně ti nejrychlejší. Je to nejlepší, co se dá v motokrosu jezdit.

Na body jste při své premiéře nedosáhl, ale zkusil jste si, jestli by se s těmi nejlepšími dalo v budoucnu závodit?
Chtělo by to s nimi co nejvíce jezdit a chytat jejich rychlost. Pak by se to asi dalo. Ale finančně je mistrovství světa v současné době tak náročné, že je zřejmě naprosto nereálné, abych se ho mohl v nejbližší době pravidelně účastnit.

V minulosti vás často trápila zranění. Také z tohoto pohledu byla letošní sezona povedená?
Určitě. Letos jsem měl jenom ten výron v kotníku, jinak bylo všechno v cajku.

Je to jen shoda okolností, nebo jste se na svém motokrosovém speciálu více zklidnil?
Možná už jsem konečně dospěl. (smích)

Jak jste naznačil, příští rok pojedete v zahraničí v barvách rakouského týmu Coffain Racing. Znamená to rozchod s českým týmem HT Group, kde jste byl velice spokojen?
Ano. Úzce to spolu souvisí. Tým HT Group totiž vyžaduje účast v kompletním mistrovství republiky. Ale můj hlavní sponzor bude právě tým Coffain, pro který je prioritou německé mistrovství. To pojedu v plném rozsahu, ale dva termíny se kryjí s českým mistrákem, takže z tohoto důvodu jsem se musel s HT Group rozejít. Domácí závody pojedu za Hulho team.

Co vás tedy v příští motokrosové sezoně čeká?
Jak už jsem řekl, prioritou bude mezinárodní mistrovství Německa. K tomu pojedu doplňkově některé závody českého a také rakouského mistrovství. Měl bych odjet také některé závody mistrovství světa, na což se moc těším.

Pojedete sice v novém týmu, ale motocykl zůstává KTM. S podmínkami jste spokojen?
Podmínky mám výborné, motorku suprovou. Mělo by to být dobré.

Momentálně pracujete na fyzické kondici?
Na fyzičce dělám už od poloviny listopadu. Na motorce jsem od posledního závodu seděl jenom dvakrát.

Kdy začnete s přípravou na motocyklu?
Zhruba od poloviny ledna a pak už budu trénovat nepřetržitě až do začátku sezony. Pojedeme asi někam do Belgie, kde je hodně pískových tratí. Na písku toho chci hodně natrénovat.

Pořád platí, že se chcete motokrosem hlavně bavit?
Samozřejmě.