Tajemství joggingových stezek

Jindřichův Hradec - Své běžecké stezky samozřejmě volíš podle nálady, ba přímo psychického stavu. Máš-li černý den, nikam se ti nechce, nejraději bys zalezl do postele a zůstal tam navěčnost, pak rychle do běžeckého a pryč zdomu.

31.1.2009

Tajemství joggingových stezek 2. dílFoto: Jaroslav Cempírek

2. díl: Na depku či hysterii

Nejkratší cestou ze sídliště Vajgar a přes okružní silnici na pejskařskou louku dolů znáspu a vpravo podél něj ktomu nejbližšímu lesíku, který se rýsuje před námi.
Při depresi je samozřejmě problém překonat i ten kousek ksilnici a každé setkání zejména se známouživou bytostí je téměř nesnesitelné. Ale stále se pohybuješ, a tak nic netrvá déle než vteřiny, které se zdají být minutami. Stejně tak při vzteku, nenávisti, hysterii ti pomůže rychle zmizet pod silnicí na louce, případní pejskaři se zamilovaně dívají na čtyřnohé miláčky, tak si snimi nelámeš hlavu, pokud ti zrovna takový miláček nevisí na zadku.

Setkávání se psy popsal již zakladatel běhu pro zdraví dr. Dostál. Radí zastavit, stát kněmu čelem, hovořit sním, ale nevím, jestli tohle platí i vnaší době. On nám dokonce vpřípadě nutnosti doporučuje bojovat, což si dost nedovedu představit, jak bojovat se psem, jestli ho mám taky kousnout, to snad ne, kousnu a zub za dva a půl tisíce je vháji, to raději položit život a uchránit zub, úžasné dílo milované zubařky, tak nevím. Snad jen před psy neutíkat.
Před lesíkem tě čeká malinká překážka, něco jako můstek přes potůček, kde tě trochu zaujmou kloučci, kteří tam odpalují nějaké výbušniny, ale na semtex to nevypadá. Nezapřeš pedagoga a zavoláš na ně, aby si kluci neublížili, a jsi vlesíku, dáš se vlevo po obvodu. Je tu mírné stoupání, vlevo je vidět na louku sám však jsi skrytý, což vyhovuje tvé psychice.

Nechce se ti běžet, nechce se ti nic, ale chceš se alespoň potrápit a ještě zhoršit tu depresi, dorazit se tím během. Stoupání je nepříjemnější, nejsi rozběhnutý, je tu dokonce prudký svážek, který je třeba vyběhnout. Vpravo je rozbitá, téměř hrůzostrašná hlubina, místo téměř stvořené pro zločin. Samotné ženě bys to tu kvečeru nedoporučoval. Stoupání je mírnější, cestička se klikatí mezi stromy, takže odvádí pozornost od mizerného životního pocitu a dostáváš se na druhý konec lesíka, kde prudce zatočíš vpravo a vlevo pod tebou se míhají auta na hlavní silnici, jejichž hluk tlumí mladé borovice, které nějaký prozíravý člověk nechal vysázet.

Seběhneš dolů a při první příležitosti zabočíš doprava do lesíka hned další odbočkou na úzkou pěšinku doprava. Je to zde nahoru, dolů, doprava, doleva.

Příjemné změny směru, vyběhneš na náměstíčko uprostřed lesa na malý kopeček, seběhneš dolů a jsi tam, kdes okruh začínal. Trochu tě to začalo bavit, a tak běžíš další okruh, malinko zrychlíš, ale je tu zase náhlejší stoupání, už nemyslíš na pocity, užíváš si běh, a i když to náhodou nepřichází, cítíš se lépe.
Až tě to omrzí, přestaneš, přeběhneš můstek po kraji louky, vystoupáš khlavní silnici, mrkneš vlevo, přeběhneš ji.

Zakrátko vidíš svůj panelák. Pokud tě deprese ani hysterie neopustila, vlezeš do vany, dáš si sprchu nebo koupel a hle, jaká krása, je ti o hodně lépe. To je výhoda fyzické zátěže, když skončí, je ti příjemně, nepůsobí tak správný lék? Je sice návyková, ale tolik neškodí.

Jaroslav Cempírek

31.1.2009 VSTUP DO DISKUSE

Pěvecký sbor českobudějovického Gymnázia Jana Valeriána Jirsíka při vystoupení.

Budějovičtí studenti zazpívají ve Vatikánu i papeži

Ilustrační foto.

Ochutnejte dobroty a pomozte

Mladík demoloval byt rodičů

Třeboň - Opilá žena a agresivní mladík zaměstnali nezávisle na sobě v sobotu třeboňské strážníky.

OBRAZEM: Hradečtí senioři si zasportovali

Jindřichův Hradec - V Domově seniorů v Otíně se konal druhý ročník Senior her. Klienti domova si při Senior hrách Otín nejen zasportovali, ale zároveň zahájili I. ročník Školy třetího věku a celý program se velmi vydařil.

Florbalisté Slovanu v Třebíči zklamali

Jindřichohradecko – Do nové sezony vstoupil florbalový oddíl jindřichohradeckého Slovanu.

Hradecký biker David Kníže je vítězem Jihočeského MTB poháru

Soběslav - Zbrusu novou zajímavou trať připravili v Soběslavi pořadatelé „G. Benedikt MTB maratonu“, který byl posledním závodem sedmidílné série závodů horských kol „Jihočeský MTB pohár“.