Devatenáctiletý Christoph Steinert je obžalovaný z toho, že coby řidič skútru najel do pramice, na které na následky srážky zemřela osmnáctiletá dívka. Za usmrcení z nedbalosti mu hrozí trest od jednoho do šesti let.

Skútr se s pramicí srazil za zádí výletního parníku, který chtěl řidič objet nebo si takzvaně skočit na vlně za ním. Už při minulém dubnovém stání obžalovaný vypověděl, že viděl pramici na poslední chvíli a chtěl se jí vyhnout. Také tvrdil, že jel rychlostí maximálně 40 kilometrů v hodině. Svědci však vypověděli, že skútr jel rychleji.

Devatenáctiletý řidič skútru, který loni v létě zavinil tragický střet s pramicí na Orlické přehradě, při němž zemřela osmnáctiletá dívka, stanul ve čtvrtek 6. dubna před Okresním soudem v Písku.
"Jel jsem maximálně čtyřicet," vypověděl řidič skútru

Během úterního jednání vypovídal Michal Kudláček ze Státní plavební správy, který zpracoval odborné stanovisko. Uvedl, že na vině je řidič skútru. Měl dát pramici přednost. „To, jak skútr do pramice narazil, svědčí o tom, že ji řidič neviděl, nesnažil se změnit směr ani zpomalit. Kdyby ubral plyn, možná by loďku nepřejel, ale jen do ní narazil, ale to je jen úvaha,“ zmínil Michal Kudláček.

Podle něj dokáže skútr poměrně rychle zastavit. V rychlosti zhruba 60 km/h zastaví tak do dvaceti metrů. Jakou rychlostí skútr jel, nikdo přesně neví. Dokáže však vyvinout rychlost až 70 km/h. Pramice mohla jet zhruba 15 km/h. Vzhledem k tomu, že vzdálenost plavidel od břehu byla při srážce více než 50 metrů, omezení rychlosti se na ně nevztahovalo. „Když ale jedete někam, kam nevidíte, musíte předpokládat, že tam může být jiné plavidlo nebo koupající a přizpůsobit jízdu,“ komentoval Michal Kudláček.

Uvedl také, že skútr neměl v době nehody platnou technickou kontrolu. Jak se ale následně ukázalo, neměl žádnou technickou závadu a později bez problému technickou kontrolou prošel.

Soud chce vyslechnout ještě jednoho důležitého svědka, který se nemohl dostavit, a tak líčení odročil na 5. června.