Nové povrchy zklidní dopravu a tím zvýší bezpečnost na Jindřichohradecku.

„Hlavně na úsecích, které jsou rovné a dlouhé, řidiči nedodržují rychlost a nemnoho z nich přibrzdí a nechá chodce, toho nejzranitelnějšího účastníka silničního provozu, přejít,“ upozorňují na situaci obyvatelé některých obcí našeho regionu.

A jaký máte názor vy? Hlasujte v anketě na pravé straně článku.

V nejbližší době by ale měla nastat výrazná změna na přechodech v Nové Včelnici, Studené, Halámkách, Tušti, Nové Hlíně a v Třeboni při vjezdu od Českých Budějovic. „Silnice v těchto místech dostane brzdný koberec,“ informoval Tomáš Voráček, vedoucí oddělení údržby Jihočeské správy Ředitelství silnic a dálnic .

Bezpečné pásy, Rocbinda, spočívají v jednoduché úpravě jízdního pruhu dvacet metrů ve směru jízdy. Při pokládání povrchu nejsou nutné stavební úpravy.

Využije se červený povrch, který upozorní řidiče jedoucího vozidla na blížící se kritické místo.

Víte o nějakém zvlášť nebezpečném přechodu pro chodce, víte o místech, kde řidiči chodce ignorují nebo víte o přechodu pro chodce, který je na nesmyslném místě a lidé přecházejí o kus dál? Diskutujte pod článkem, napište nám svůj názor, pošlete fotografii takového místa. lenka.novotna@denik.cz

„Účastníci provozu vnímají změnu barvy povrchu a podvědomě zpomalí jízdu vozidla,“ zdůrazňuje se na internetových stránkách, které jsou věnované bezpečnostním povrchům.

Tímto postupem dojde ke zklidnění dopravy na frekventovaných úsecích v regionu a ke zvýšení bezpečnosti na přechodech pro chodce.
Drsný povrch pásu napomáhá navíc zvyšovat brzdné účinky vozidel a zkracuje tak jejich brzdnou dráhu až o třicet tři procenta za mokra.

Koberce zvyšují bezpečnost přechodů pro chodce zklidněním dopravy mechanicky, ale upozorní i opticky na změnu vozovky. A nejeden člověk si pochvaluje také zlepšení estetiky veřejného prostoru.
Velké plus povrchu je v jeho odolnosti vůči olejům a zimnímu posypu.

Markéta Podloucká

ANKETA:

ANKETA: Cítíte se na přechodech bezpečně?