Stejně tak jako v Dačicích bude i zde možné se objednat předem.
Městská rada totiž vypsala výběrové řízení na nákup vyvolávacího a rezervačního systému dopravně–správních agend. Ten má město přijít odhadem na čtyři sta tisíc korun a fungovat by měl začít ještě letos.

„Lidé by se tak mohli objednávat například z domova přes internet či přímo na terminálu na určitou hodinu, takže by na úřadu nemuseli zbytečně sedět a čekat. Výhodu to bude mít zejména pro lidi, kteří sem musí jet, protože po objednání budou mít jistotu, že na ně přijde řada,“ uvedl místostarosta Alfred Němec. Upřesnil, že ale musí zůstat časový prostor i pro lidi, kteří přijdou ten den bez objednání.

Rozhodnutí vítají zejména řidiči a majitelé vozidel.

„Určitě by lidé měli mít dohodnutý termín, na který by sem měli přijít, než aby tady museli čekat. Zatím tu sedím jen krátce, tak uvidím,“ uvedl Jiří Tvrz z Jindřichova Hradce, jehož Deník zastihl na chodbě úřadu.

Podobně se vyjádřil i další čekající Petr Vospi z Kostelní Radouně: „Samozřejmě, že čekání tady mi vadí. Měli by lidi objednat na určitou hodinu. Určitě by to bylo dobré, mezitím bych si mohl vyřídit další věci.“
Podobný systém již delší dobu funguje například na Městském úřadu v Dačicích.

„Máme s tím dobrou zkušenost, ale moderní vyvolávací systém musí dobře fungovat. Lidé se kromě toho mohou objednat i telefonicky, a to jak na vozidlo, tak řidičský průkaz. Měli by se objednávat zhruba čtrnáct dní dopředu, protože je zde stanovena určitá denní kapacita. Klienti pak přijdou na určitou hodinu. Není to výhodou jen pro naše občany, ale i ty, kteří přijíždějí ze vzdálenějších míst,“ sdělil své zkušenosti vedoucí odboru dopravy v Dačicích Zdislav Páral.