VYBERTE SI REGION

Cestující v Dačicích dostanou hezké nádraží

Dačice – Autobusové nádraží v Dačicích už něco pamatuje a jako pomyslná výkladní skříň, když člověk přicestuje do města, příliš velký dojem nedělalo. Nyní se to změní a budovu již obsadili zedníci.  

2.3.2016
SDÍLEJ:

Autobusové nádraží v Dačicích prochází rekonstrukcí.Autor: František Vejvoda

Vloni dopravní koncern ICOM transport podle Aleny Veliké z personálního oddělení společnosti dokončil první část svého investičního plánu, který se týkal nákupu 140 příměstských linkových autobusů značky Setra S 415 LE business a 40 autobusů značky Mercedes-Benz Intouro, z nichž mnohé jezdí i na Dačicku. Letos zahajuje druhou část. Tím jsou právě stavební úpravy nástupišť a opravy čekáren.
„Plánovaný investiční rozpočet na modernizaci autobusových nádraží přesahuje částku deset milionů korun, přičemž letošní změny se dotýkají nádraží v Dačicích, Humpolci, Svitavách a Jihlavě. Úpravy se plánují i v Jindřichově Hradci, Ústí nad Orlicí či v Pelhřimově," informovala Alena Veliká.

Předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová říká, že cestující, kteří využívají veřejnou linkovou přepravu, mají čtyři hlavní požadavky, které očekávají od svého dopravce.

„A to bezpečnost, pohodlí, dostupnost dopravní obslužnosti a přijatelnou cenu jízdného. Náš koncern si tyto podmínky pasažérů uvědomuje a postupnými kroky naplňuje plány na zvelebení formy cestování, které symbolizují příměstskou linkovou dopravu 21. století. V první řadě jsme investovali 27,3 milionu eur do nákupu nejmodernějších autobusů. Nyní jsou na řadě stavební úpravy nástupišť a vybavení čekáren," sdělila s tím, že dopravce chce především sjednotit vizualizace hal tak, aby všechny čekárny byly jednotné.
„Jejich uspořádání bude přehledné a komfortní se sjednocujícími designovými prvky. Haly budou poskytovat důstojné a bezpečné zázemí. Navíc umožní našim cestujícím používat informační panely a moderní technologie," dodala Kateřina Kratochvílová.
V samotných Dačicích se podle Aleny Velké jedná o rozsáhlou rekonstrukci z vnitřku i z vnějšku.

„Venkovní úprava se týká zateplení budovy a výměny oken, čímž se zlepší energetická náročnost na provoz. Vnitřní práce se především dotknou zázemí pro řidiče a dispečery. Bude zde vytvořeno pět místností pro nocování řidičů včetně odpovídajícího sociálního vybavení, dále prostor pro dispečery a hala pro cestující veřejnost," přiblížila. Náklady na rekonstrukci se pohybují v řádu 4,4 milionu korun.
Letos v září by měla ještě na autobusovém nádraží v Dačicích začít výstavba nové čerpací stanice.

„Stavba je nyní ve fázi přípravy projektové dokumentace a schvalování. Po dostavbě získá město i veřejnost čerpací stanici s moderním shopem a třemi výdejními místy pro osobní auta do 3,5 tuny," uvedla Alena Veliká.

Doplnila, že pro nákladní dopravu budou sloužit čtyři výdejní stojany. Platba pro nákladní auta bude řešena pouze přes tankomaty. Ostatní veřejnost bude moci využívat obou způsobů placení.

„V rámci stavby čerpací stanice dojde k úpravám příjezdových a odjezdových stání tak, aby vyhovovala podmínkám bezpečného a ekonomického provozu," dodala Alena Veliká.

Autor: Lenka Novotná

2.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Dáma, která štěpí Evropu

Spasitelka Evropy, jediná osobnost, jež má sílu a schopnost zvládnout problémy počínaje řeckou krizí přes Putinovy ukrajinské avantýry po nápor běženců? Či naopak hrobařka starého kontinentu, která nás vydala napospas islamistům a dovršuje zkázu západní civilizace? Názory na německou kancléřku Angelu Merkelovou, dnes zřejmě nejvlivnější ženu světa, štěpí i českou společnost.

Pokaždé když otec změní práci, žena ho musí kvůli alimentům hledat

Jindřichohradecko – Do situace matky samoživitelky, která je odkázaná pouze na svůj příjem se zaměstnání a nebo z mateřské či podpory, se dá vžít jen těžko. Již v úterý se tímto tématem Jindřichohradecký deník zabýval a odezvy čtenáři i v diskuzi na facebookové stránce Deníku byly velké.

Zemětřesení umíme spustit, ale nikoliv zastavit

Rozhovor s předním českým seismologem Janem Zedníkem o tom, kde na Zemi hrozí největší katastrofy při otřesech půdy, proč se tragická zemětřesení budou stále opakovat a jak se pozná, když někde na planetě zkoušejí atomový výbuch nebo zkolabuje jaderná ponorka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies