VYBERTE SI REGION

Cestující v Dačicích dostanou hezké nádraží

Dačice – Autobusové nádraží v Dačicích už něco pamatuje a jako pomyslná výkladní skříň, když člověk přicestuje do města, příliš velký dojem nedělalo. Nyní se to změní a budovu již obsadili zedníci.  

2.3.2016
SDÍLEJ:

Autobusové nádraží v Dačicích prochází rekonstrukcí.Foto: František Vejvoda

Vloni dopravní koncern ICOM transport podle Aleny Veliké z personálního oddělení společnosti dokončil první část svého investičního plánu, který se týkal nákupu 140 příměstských linkových autobusů značky Setra S 415 LE business a 40 autobusů značky Mercedes-Benz Intouro, z nichž mnohé jezdí i na Dačicku. Letos zahajuje druhou část. Tím jsou právě stavební úpravy nástupišť a opravy čekáren.
„Plánovaný investiční rozpočet na modernizaci autobusových nádraží přesahuje částku deset milionů korun, přičemž letošní změny se dotýkají nádraží v Dačicích, Humpolci, Svitavách a Jihlavě. Úpravy se plánují i v Jindřichově Hradci, Ústí nad Orlicí či v Pelhřimově," informovala Alena Veliká.

Předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová říká, že cestující, kteří využívají veřejnou linkovou přepravu, mají čtyři hlavní požadavky, které očekávají od svého dopravce.

„A to bezpečnost, pohodlí, dostupnost dopravní obslužnosti a přijatelnou cenu jízdného. Náš koncern si tyto podmínky pasažérů uvědomuje a postupnými kroky naplňuje plány na zvelebení formy cestování, které symbolizují příměstskou linkovou dopravu 21. století. V první řadě jsme investovali 27,3 milionu eur do nákupu nejmodernějších autobusů. Nyní jsou na řadě stavební úpravy nástupišť a vybavení čekáren," sdělila s tím, že dopravce chce především sjednotit vizualizace hal tak, aby všechny čekárny byly jednotné.
„Jejich uspořádání bude přehledné a komfortní se sjednocujícími designovými prvky. Haly budou poskytovat důstojné a bezpečné zázemí. Navíc umožní našim cestujícím používat informační panely a moderní technologie," dodala Kateřina Kratochvílová.
V samotných Dačicích se podle Aleny Velké jedná o rozsáhlou rekonstrukci z vnitřku i z vnějšku.

„Venkovní úprava se týká zateplení budovy a výměny oken, čímž se zlepší energetická náročnost na provoz. Vnitřní práce se především dotknou zázemí pro řidiče a dispečery. Bude zde vytvořeno pět místností pro nocování řidičů včetně odpovídajícího sociálního vybavení, dále prostor pro dispečery a hala pro cestující veřejnost," přiblížila. Náklady na rekonstrukci se pohybují v řádu 4,4 milionu korun.
Letos v září by měla ještě na autobusovém nádraží v Dačicích začít výstavba nové čerpací stanice.

„Stavba je nyní ve fázi přípravy projektové dokumentace a schvalování. Po dostavbě získá město i veřejnost čerpací stanici s moderním shopem a třemi výdejními místy pro osobní auta do 3,5 tuny," uvedla Alena Veliká.

Doplnila, že pro nákladní dopravu budou sloužit čtyři výdejní stojany. Platba pro nákladní auta bude řešena pouze přes tankomaty. Ostatní veřejnost bude moci využívat obou způsobů placení.

„V rámci stavby čerpací stanice dojde k úpravám příjezdových a odjezdových stání tak, aby vyhovovala podmínkám bezpečného a ekonomického provozu," dodala Alena Veliká.

Autor: Lenka Novotná

2.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Špatné ovzduší loni zahubilo 5540 Čechů

Celkem 5540 předčasných úmrtí si v loňském roce vyžádalo nadměrné znečištění ovzduší v České republice. Jde o odhad, který bere v úvahu objem emisí zdraví škodlivých látek – jemných prachových částic (známé pod zkratkou PM10), rakovinotvorného benzo(a)pyrenu a dalších. Problém se týká hlavně severovýchodní Moravy a středního Polabí, nejmenší znečištění naopak má Jihomoravský a Karlovarský kraj.

Záchranáři mohou i za hranice

Jižní Čechy – Na opačných stranách hranice mohou od včerejška oficiálně zasahovat posádky jihočeských a hornorakouských sanitek. Umožňuje to memorandum o přeshraniční spolupráci záchranných služeb, kterou podepsali hejtmani obou sousedících regionů Jiří Zimola a Josef Pühringer.

Kterak chce ministr Jurečka „odklonit" státní dříví

Stát chce omezit vývoz surového dřeva. Podpoří proto nové pily, kterým zajistí surovinu ze státních lesů. Dřevaři a jejich sdružení ale takový zásah do trhu, který zvýhodní novou konkurenci, svorně odmítají. Vědí, že argument o snížení exportu kulatiny je jen zástěrka a ve skutečnosti jde o pomoc pro pár vyvolených. Státní podpora se šije především pro obří pilu Labe Wood, kterou Rakušané plánují postavit ve Štětí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies