Vedení závodu Centropen, který je v Dačicích druhým největším zaměstnavatelem, již dvacet let s trasou obchvatu přes území firmy nesouhlasí.
Na středečním jednání zastupitelů starosta města Vlastimil Štěpán nastolil otázku, která vzešla na základě žádosti Jihočeského kraje, zda se má pokračovat na přípravných projektech, i když představitelé Centropenu s obchvatem stále nesouhlasí.
Podle generálního ředitele společnosti Ludvíka Čurdy by výstavba obchvatu dle projektu znamenala vybudovat na vozovce v areálu závodu pilíře, a to navíc v místech, kde stojí trafostanice a sklad.

„Museli bychom je zbourat a postavit nové, což by pro nás bylo řešení velice komplikované a navíc nad hlavami by nám vedla komunikace. To je opravdu velký zásah do firmy,“ říká Čurda. Obchvat by vedl závodem mezi dvěma velkými dílnami a prakticky by areál rozdělil.
Proto i starosta Štěpán nastínil obavy, že by kvůli realizaci stávajícího návrhu obchvatu mohl zaměstnavatel zhruba čtyř stovek lidí město opustit. Zastupitelé tak mají před sebou tvrdý oříšek, protože posunutí obchvatu o kus dál není dost dobře možné. A navíc by se musel změnit územní plán nejenom samotných Dačic, ale i Jihočeského kraje.

Na to upozornil dačický zastupitel Miroslav Dvořák: „Každou změnou by se začal znovu projednávat celý územní plán.“

Jak tvrdí zastupitel Miroslav Dvořák, i kdyby se našla nová trasa obchvatu,  bude zase trvat několik let, než se schválí: „Měli bychom s Centropenem najít společnou řeč a pomoci mu v rozvoji. Ale neměňme územní plán. Přijít o investici za půl miliardy, když už jsme se v Bílé knize dostali na přední místa, by byla obrovská škoda.“ Zastupitelé se problémem budou zabývat na pracovním jednání.