VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od sousedů: Dálnice dostane nových 27 kilometrů

Táborsko - Je neděle podvečer a řidiči Planou nad Lužnicí projíždějí pomaleji, než kdyby šli pěšky.

9.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Daniel Vacek

Za tři roky už by na takový provoz měli jen vzpomínat. Dopravu odkloní nový dálniční úsek z Tábora do Veselí nad Lužnicí.

„Podobně to vypadá také v pátek večer a v sobotu dopoledne. Stačí, když na přechodu přecházejí lidé a provoz se téměř zastaví. Dálnice nám tady hodně pomůže,“ doufá Karel Chalupský ze Strkova.

Do tří let se stávající třináctikilometrový jihočeský úsek dálnice D3 z Mezna do Tábora prodlouží o nových 27 kilometrů. Tranzitní doprava se tak dostane mimo Planou, Soběslav i Veselí. S realizací začne stavební firma v říjnu.

„Jako první přijde na řadu přemostění rybníka Koberný na Strkově. V rámci výstavby dálnice ale ještě zrekonstruujeme čtyřproudou silnici u bývalého Mašáta,“ upřesnil včera postup vedoucí výstavby dálnice Pavel Žákovský.

Na úseku Tábor – Veselí vyroste zhruba 40 nových mostů. Nejdelší z nich překlene před Veselím směrem na Žíšov Lužnici. Měřit bude přes kilometr. Další dva nejdelší povedou přes Černovický potok a přes zmíněný rybník Koberný.

Stavbaře ale čeká i výstavba biokoridorů pro zvěř a drobné živočichy. Jak včera Deníku řekl Vítězslav Linhart ze Strabagu, v tomto úseku jich bude šest. Největší, za 26 milionů, vznikne na Doňovském potoce mezi Soběslaví a Veselím nad Lužnicí. Podle náročnosti stavby si každý z biokoridorů žádá od 15 do 20 milionů korun.


Financování stavby

Zakázku výstavby vysoutěžilo sdružení firem Strabag, Metrostav, ISK – Inženýrské stavby Košice a Stavby silnic a železnic za cenu 10,4 miliardy korun.

Ty zaplatí stát přes Státní fond dopravní infrastruktury. „Pro letošní rok je na jihočeskou dálnici připravených pět set milionů. Každý rok by se pak měly na dé trojku uvolnit tři miliardy,“ dodal k financování šéf Sdružení pro výstavbu dálnice a senátor Pavel Eybert.

Konečný úsek dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí do Dolního Dvořiště by již měl být financován ze soukromých zdrojů. Koncesní projekt je sice připravený, ale ještě neprošel procesem schvalování.

Investor se pak stane i provozovatelem celé jihočeské dálnice D3 a po 30 letech provozu ji předá státu.

Ministr financí Miroslav Kalousek loni na jaře řekl, že půjde o pilotní projekt, který dokáže, zda je tímto způsobem možné stavět levněji.
Řidiči by po dálnici měli od Mezna až na hranice s Rakouskem, tedy celým Jihočeským krajem, projet poprvé v roce 2014. Ujedou celkem 140 kilometrů, jejichž stavba ve finále vyjde na 50 miliard.

Autor: Hana Svítilová

9.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Orientační běžci závodili v Polabí

Levotočivá zatáčka se v úterý 27. 6. 2017 stala řidiči osudnou.
AKTUALIZOVÁNO
16

U Sudoměřic u Bechyně zemřel řidič

Sebral jízdní kolo, svícen i nealkoholická piva

Hatín - Neznámý zloděj se o víkendu vypravil do chalupy na Jemčině.

Při půlmaratonu stihnul šlofíka. Mezi svými doběhl třetí

Jindřichův Hradec – Ani úmorné vedro nezastavilo na tři stovky běžců, kteří se v sobotu vypravili na trať druhého ročníku Jindřichohradeckého půlmaratonu.

Atlet Strnad získal na šampionátu v Jablonci stříbro na patnáctistovce

Jablonec nad Nisou - Atletické mistrovství republiky dorostu a juniorských kategorií hostil Jablonec nad Nisou. Na Jindřichohradecko putuje jeden cenný kov.

Deštenští si užívali na malých slavnostech piva

Deštná - Pivo a dobrá hudba bavila v sobotu Deštnou.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies