Ve středu schválili radní odůvodnění nadlimitní veřejné zakázky v otevřeném řízení, kterou ale podle místostarosty Bohumila Komínka musí ještě posvětit zastupitelé. „Od ledna bychom chtěli mít vysoutěženého nového dopravce. V tom odůvodnění specifikujeme kritéria, podle nichž budeme řešit hodnocení jednotlivých nabídek," vysvětlil Bohumil Komínek. Ten také dodal, že od nového roku se mimo jiných změn dočká hradecká MHD i poměrně zásadního rozšíření.

„V současné době máme ročně zhruba nějakých 330 tisíc kilometrů. Podle požadavků občanů a místních firem se to ale zvedne na 477 tisíc. Zadávací řízení je ale připravené tak, a zákon nám to umožňuje, že jsme si ponechali možnost případného zvýšení, či naopak snížení, kdyby se ukázalo, že některý spoj nebude využívaný. Oběma směry se však můžeme pohybovat maximálně v rozmezí třiceti procent," objasnil místostarosta.

Novinkou bude, že autobusy již nebudou zajíždět na autobusové nádraží, jehož provozovateli se musí za průjezd platit, ale město chce vytvořit novou točnu poblíž budovy Českých drah. „Vyjednáváme se Správou železniční dopravní cesty, abychom tam mohli tu točnu umístit. Připravuje se taková malá studie, protože se nejedná o velký zásah," poznamenal Bohumil Komínek. Kromě toho například vyrostou i dvě nové zastávky a točna v Otíně a připravuje se nákup takzvaných inteligentních zastávek, na nichž bude možné třeba sledovat, kdy přijede další spoj. 

Další dopravní úprava čeká město v místní části Políkno, kde vznikne prostor, kde se mohou autobusy otočit, aby se vrátily zpět do Hradce.

„Není to ale jen z tohoto důvodu. Jedná se totiž i o problém s veřejnou linkovou dopravou, protože lidé, kteří přijíždějí od Vydří, zde musí vystupovat velmi nebezpečně a už i kraj nás upozornil, že zastávka nemá správné parametry. Tímto se tak vše vyřeší," doplnil místostarosta Bohumil Komínek.

Ohledně změn v MHD se zástupci města i dopravní odborníci několikrát sešli i s občany, kteří mohli vyslovit své návrhy nebo zaslat radnici své podněty.

Přesto však někteří Hradečáci hledí na přicházející dopravní revoluci s určitou nedůvěrou.

„Mám trochu strach z těch přestupů, které prý mají nově být. Možná, že to nakonec bude dobré, ale asi mi bude chvíli trvat, než si na to zvyknu," vyslovila své obavy například Martina Horová, která do města dojíždí do zaměstnání a používá i MHD.