VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elektrický provoz na trati u hranic už začal

České Velenice/FOTO/ – Vpátek byl na vlakovém nádraží vČeských Velenicích slavnostně zahájený provoz nově elektrifikované tratě.

15.6.2010
SDÍLEJ:

Slavnostní otevření elektrifikované tratě v Českých Velenicích. Příjezd první elektrické lokomotivy HV 340 do zrekonstruovaného nádraží v Českých Velenicích si nenechali zvídaví lidé uniknout. Foto: Kateřina Šollarová

Na celém projektu se podílelo ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), společnosti Viamont DSP a Firesta.

„Optimalizaci tratě spolufinancovala Evropská unie z Fondu soudržnosti, a to částkou téměř 513 milionů korun. Celkové investiční náklady představují částku přes 851 milionů korun, přičemž rozdíl mezi dotacemi a konečnou částkou byl uhrazen ze státního fondu infrastruktury,“ uvedl tiskový mluvčí státní organizace (SŽDC) Tomáš Drvota.

Před samotným ceremoniálem testovali železničáři trať lokomotivou HV 340, která vyjela z Českých Budějovic, v Českých Velenicích na několik minut zastavila, pak pokračovala přes nový most do Gmündu a zpět na nádraží do Českých Velenic.

V testování trati lokomotivě pomohly i tři doprovodné vozy, SR 041 salónní vůz, Bp osobní vůz ze stáje ČD a v neposlední řadě Aza 80, což je takzvaný Masarykův salónní vůz se státním znakem na boku, který dostal náš první prezident ke svým osmdesátým narozeninám.

Po návratu na nádraží v Českých Velenicích se konalo slavnostní přestřižení pásky a tisková konference. Poté se lokomotiva společně s vozy Bp a SR 041 vrátila do Českých Budějovic. Salónní vůz T.G. Masaryka se vrátil do ŽOS České Velenice, kde je již dlouhá léta uschován.

Práce na elektrifikaci tratě.

„V pořadí první stavbou, která se zabývala elektrizací tratě České Budějovice – České Velenice, byla první etapa elektrizace této trati, a to v letech 2006 až 2009. Ta svým rozsahem zahrnovala trať od velenického zhlaví v železniční stanici České Budějovice, až po konec traťového úseku Nové Hrady – České Velenice, kde je návaznost na navazující stavbu optimalizace tratě České Velenice – Veselí nad Lužnicí,“ vysvětlil Tomáš Drvota.

Význam stavby okomentoval generální ředitel SŽDC Jan Komárek: „Cílem optimalizace bylo uvedení železniční stanice České Velenice do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům v rámci interoperability pro tratě evropského železničního systému, včetně zvýšení bezpečnosti jak z pohledu drážní dopravy, tak i z pohledu cestující veřejnosti.“

Viditelnou změnou jsou také kompletně zrekonstruovaná nástupiště s úrovňovým nástupem do vlakových souprav a bezbariérové přístupy k nástupištím.

Autor: Stanislava Koblihová

15.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Kněžíček ze Slavonic se ve filmu Po strništi bos objevil hned čtyřikrát ve dvou rolích.
4

Jiří Kněžíček: Svěrák mi říkal „pane lékárníku“

V Polné na Šumavě se natáčel film Jerzyho Kosińského - Nabarvené ptáče.

Každý z nás se může stát nabarveným ptáčetem, říká režisér Václav

Volali policii, ale nakonec nic řešit nechtěli

Třeboň - Dva případy, kdy po příjezdu strážníků oznamovatelé odmítli pokračovat v řešení případu, eviduje městská policie v Třeboni.

Lidem v Radouňce vadí odklad prací

Jindřichův Hradec – Již v úterý byly kvůli zahájení výstavby dešťové kanalizace zrušené zastávky MHD Radouňka Kopeček a Radouňka. Lidé tak musejí chodit od hlavní silnice i přes kilometr pěšky.

Bez řidičáku se vozem vydal do ulic

Dačice - Řidič bez bodů měl navíc řidičák odebraný i ze zdravotních důvodů.

Medvědář chystá v životě zámeckých medvědů velikou změnu

Český Krumlov – Lešení nyní stojí ve velkém výběhu medvědária na českokrumlovském zámku. Medvědice Marie Terezie ve vedlejším betonovém výběhu si moc klidu neužije.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení