Poté, co se vloni nepodařilo vysoutěžit jejího nového provozovatele, muselo vedení města přikročit k nouzovému řešení a dohodnout se s ČSAD Jindřichův Hradec, zda bude dopravu ve městě provozovat do doby, než se podaří vypsat novou soutěž.
Jak ale informoval místostarosta Bohumil Komínek, byla vyjednávání více než tvrdá a táhla se téměř půl roku. Vše se ale podařilo dovést do zdárného konce a nyní již nic nebrání podpisu smlouvy, takže o zajištění MHD je na příští dva roky postaráno. „Dlouze jsme diskutovali hlavně o rozpracováni jednotlivých položek a nákladech na provoz. Naší snahou bylo samozřejmě, aby to bylo adekvátní k tomu, co budeme vynakládat," vysvětlil s tím, že podle stávajícího modelu má město velice málo možností, jak do těchto věcí zasáhnout. Rozhodování o opravách či obnově vozového parku je totiž plně v kompetenci dopravce. „Byly velké tlaky i na nárůst mezd a jiných položek, kde jsme hodně dlouho bojovali a věřím, že jsme dospěli k rozumnému kompromisu," doplnil místostarosta
ČSAD tedy bude ve městě nad Vajgarem minimálně do konce roku 2015. Do té doby by měla být připravená soutěž, která musí být minimálně jeden rok vyvěšená v evropském dopravním věstníku. Její vítěz bude zajišťovat dopravu v Hradci po dobu deseti let, a proto panují obavy, aby podmínky byly pro město výhodné.
„Radnice by si to měla pohlídat, jde o dlouhou dobu a hodně peněz," vyjádřil svůj názor na internetu jeden z Hradečáků Radek Pospíšil.Stejného mínění je i vedení města, které se rozhodlo neponechat nic náhodě.

Pomoci s nastavením budoucí desetileté smlouvy mají městu i přední čeští odborníci na dopravu.
„V současné době jsme nemohli žádné velké změny prosadit, protože jsme prakticky v pozici, kdy jsme žadatelé. Doufám ale, že v soutěži se dokážeme někam posunout a udělat plno zásahů. Jednáme s panem Jánošem z dopravní fakulty ČVUT, který začátkem června přijede do Hradce a chceme se s ním domluvit, aby nám s těmi nejzásadnějšími věcmi pomohl," nastínil místostarosta Komínek.
Expert by tak městu měl navrhnout například to, jakým způsobem by měla být sestavena smlouva s novým dopravcem a zpracovat lepší pohled na jízdní řády.
„Oslovili jsme jej, protože se této problematice opravdu hodně věnuje. V minulosti hodně pomohl třeba v Ústeckém kraji. Má tedy bohaté zkušenosti a určitě není v našich silách to udělat tak dobře. Zvláště po zkušenostech, které máme z jednání za posledního půl roku," dodal Bohumil Komínek.