Sálem plným emocí by se dalo nazvat představení dopravně bezpečnostní prevence projektu The Action – BESIP Tour 2008, které se uskutečnilo v kulturním domě Střelnice.

„Bylo to hodně silné, určitě je to ponaučení do života. Nechtěli bychom to zažít na vlastní kůži. Neumíme si představit, že by se nám něco podobného stalo,“ říkali při odchodu ze sálu deváťáci Filip Erben a Vojtěch Písař.

Podobně se vyjádřily i jejich spolužačky Kristýna Möhwaldová a Tereza Tůmová. Dodaly, že podle nich lidé nejsou na silnicích opatrní a hodně řidičů jezdí, i když se předtím napili alkoholu.

Vyprávění brutálních zážitků z nehod pracovníky záchranné služby a policisty doplnilo vyprávění matky, které se na motorce zabil syn, a ženy, která skončila po autonehodě na vozíku.

Proč servírovat dětem a mladým lidem strašné zážitky, když je jich v médiích, filmech nebo počítačových hrách už tak velké množství?
Organizátoři projektu říkají: „Právě proto.“ Podle nich jsou mladí lidé otrlí a dřívější pokusy o prevenci humornou formou nebyly úspěšné.
Ředitel služby dopravní policie Martin Červíček uvedl, že si dodnes pamatuje na hrůzné zážitky z prvních dopravních nehod z doby, kdy u policie začínal. „Schéma programu je takové, že začíná jakoby diskotékou, aby se mladí diváci uvolnili,“ řekl manažer projektu Martin Gebauer. Podle něj jsou pak mnohem otevřenější tomu, co následně uvidí a uslyší.

Smyslem je působit na mladé lidi jako budoucí řidiče. Mladí šoféři do 25 let jsou podle statistik nejrizikovější skupinou. Pravidelně si připisují téměř čtvrtinu z celkového počtu osob usmrcených při nehodách.

„Zbytečné víkendové nehody mladých lidí vracejících se z diskoték nás utvrzují v tom, že je projekt velmi potřebný,“ řekl Martin Gebauer.
„Každé ráno jsem seznamován s počtem usmrcených osob v České republice. Každý řidič by si měl uvědomit včas, co může a nemůže,“ řekl Martin Červíček. Dodal, že vítá návrhy na novelizaci zákona, která by mohla platit asi od roku 2009. Jednalo by se o řidičský průkaz na zkoušku, kdy by byli mladí řidiči dva roky kontrolovaní a omezovaní, než budou schopni projevit dostatečné zkušenosti. Zároveň by podléhali vyšším sankcím u závažnějších přestupků nebo po odebrání řidičského průkazu by absolvovali znovu autoškolu. „Myslím si, že jsme našli správný způsob, jak s mladými lidmi komunikovat. Bezpečnost by měla být uložena v hlavách,“ řekla zakladatelka českého projektu, vedoucí oddělení BESIP Ministerstva dopravy Zuzana Ambrožová.