Správné poskytnutí první pomoci, zavolání záchranky by nemělo dělat žákům problém. Ne všude jsou ale tyto znalosti samozřejmostí

„Děláme to každý rok, a máme zato, že by každý člověk měl mít povědomí o poskytnutí první pomoci. Ale prý to na každé škole samozřejmostí není,“ říká při přechodu mezi jednotlivými stanovišti, kterých je sedm pro první stupeň a sedm pro druhý, ředitel školy Jiří Hrouda.
Bezprostřední nadšení bylo patrné především u žáků první třídy. Nejen, že znali číslo záchranné služby, ale většina přesně věděla, co by měli operátorovi říct.

„Tady letos spolupracujeme poprvé. Pravda je, že iniciativa, která by přišla ze základních škol, je minimální. Myslím, že je to přínos nejen pro děti, ale i pro naše studenty,“ míní vedoucí odborného výcviku na Střední zdravotnické škole v Jindřichově Hradci Naděžda Kalábová.

Výměna rolí studentům svědčila. Z žáků se stali na chvíli učitelé a dětem se snažili jasným a srozumitelným způsobem předat svoje znalosti a dovednosti. Mnozí z nich se tímto způsobem měli možnost vrátit do své bývalé základní školy.

Nabyté znalosti mohly děti hned zužitkovat v závěrečném testu. Ten připravili sami žáci, kteří už jsou školenými instruktory.