Silná motorka je zbraň a každý výstřel z ní nemusí skončit šťastným návratem do garáže. Nadšenci, které očarovalo kouzlo rychlé stopy, opět museli přikývnout této kruté pravdě. V rozmezí jediného týdne se na silnicích Pelhřimovska přihodily dvě těžké nehody, z nich jedna s nejhorším koncem. U obou bouraček nechtěně asistoval supersilný stroj Suzuki GSX-R 1000.

„Na této motorce jezdím čtyři roky a pořád se jí bojím. Vím, co dovede, je toho opravdu hodně. Kdo z ní ztratí respekt, koleduje si o pořádný malér. Vždyť její nový model má méně kilogramů než koní,“ pronesl tiše Petr Studený z Olešné, prodejce a motorkář zároveň.

Ten shodou okolností přijel k místu pravíkovské tragédie pět minut poté, co desítky metrů dlouhý let pětadvacetiletého jezdce po nárazu do odbočujícího auta ukončil smrtící náraz do plotu. Když zkušený motorkář zahlédl takřka rozpůlenou motorku, bylo mu všelijak. „Samozřejmě mě napadlo, že se to mohlo stát i mně. Hrozný pocit. I když člověk dává sebevětší pozor, krizovým situacím se čas od času nevyhne,“ podotkl, že kromě duchapřítomnosti hraje významnou roli v životě za řídítky i štěstí.

Policisté mají s muži na bleskurychlých strojích poměrně bohaté zkušenosti. „Týká se to spíše rovinatějších okresů, i nám ale občas někdo ujede. Také se zkouší různé finty. Ohýbají poznávací značky či se na ně věší dámské kalhotky. Většina z nich ale zastaví, bez výmluv zaplatí pokutu, že prý s ní počítají. A pokračují,“ přiblížil dlouholetý člen dopravní hlídky Miroslav Lhotský s tím, že se zejména mladším „střelcům“ snaží domluvit.