VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od sousedů: Lidé proklínají jízdní řády vlaků

Táborsko - Podle Českých drah se lidé mají se stížnostmi obracet na kraj.

18.12.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ing. Miroslav Merten

Syn pana Zdeňka Rezka z Horusic se musí dostat včas na praxi. Od neděle má ale smůlu. Stejně jako mnoho ostatních proklíná nový jízdní řád Českých drah.

„Nechápu. Jezdilo s ním ráno minimálně deset lidí do práce nebo do školy. V Budějovicích byl vlak před sedmou a zbylo dostatek času na přemístění po městě, když začínáte s prací nebo se školou v osm,“ vysvětluje Rezek.

Podle Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení Českých drah je ale vlak s číslem 8203 zachován. „Jeho jízda je zveřejněna na vývěskách, o jeho zachování bylo rozhodnuto po uzávěrce jízdního řádu, příjezd je posunut zhruba o třicet minut. V běžném jízdním řádu bude zveřejněn v rámci plánované změny,“ reagoval.


Jen jiné číslo

Při důkladnějším ohledání jsme však zjistili, že v podstatě došlo jen k přečíslování již existujícího vlaku číslo 8205, který z Horusic odjížděl v šest hodin padesát minut.

Do Českých Budějovic se tak dostává o čtyřicet minut později než původní vlak 8203, takže o zachování spoje nemůže být řeč. Nejblíže je tomu spěšný vlak, který odjíždí z Veselí ve čtvrt na sedm. Ten ale v Horusicích nestaví.

„Ze strany drah je to nezodpovědnost. Při projednávání nebyly tyto změny deklarovány, a my se potom o změnách dozvídáme až z reakcí našich lidí,“ rozčiluje se veselský starosta Jaromír Novák. Jako krajský radní předložil tento problém na zasedání krajské rady.

„K největší redukci spojů došlo právě na trati Veselí – Budějovice. Chci vědět, proč se to dotklo i spojů zajišťujících základní dopravní obslužnost,“ ptá se starosta. Pomoc mu přislíbil náměstek hejtmana Martin Kuba, který se na jednání s ČD chystá.


A co o víkendu?

Z řádu zmizely i některé víkendové spoje, jiné budou zase jezdit jen ve školním roce.
„Pro lidi, kteří jezdí na směny, to může být dost velký problém i proto, že o víkendu nejezdí zdaleka tolik autobusů, kterými mohou vlak nahradit,“ míní Novák.

Táborský zaměstnanec Českých drah, který nás ze strachu o místo požádal o utajení jména, Deník informoval, že s novým jízdním řádem došlo k obrovské demontáži spojů. „Nejenže vlaky nenavazují na regionální autobusy, ale nenavazují na sebe ani vlaky navzájem,“ upozornil.

Tak například první ranní vlaky od Bechyně nebo od Obrataně mají posunutý příjezd o půl hodiny. Na rychlík 630, který odjíždí směrem na Prahu z Tábora v pět hodin, nemohou lidé z těchto spojů ani pomyslet. Stíhají jen tak tak rychlík v šest hodin. Ten je ale v hlavním městě až v osm, což už je pro spoustu pracujících pozdě.

„Už deset let pozoruji, že v každém novém jízdním řádu je ta návaznost horší a horší,“ poznamenal Novák.


Může za to kraj?

„Koordinací autobusové a železniční dopravy je ze zákona pověřen krajský úřad. Uzávěrka železničních jízdních řádů probíhá dříve než autobusových, a to právě z toho důvodu, aby autobusy mohly své jízdní řády a časy upravit dle příjezdů a odjezdů vlaků,“ argumentuje Šťáhlavský.

Stížnosti se ale valí ze všech stran. „Jako student jsem doposud jezdil ze Sezimova Ústí u Tábora s přestupem ve Veselí nad Lužnicí bez jakýchkoliv problémů. V Sezimově Ústí stavěl rychlík pět minut po patnácté. Byl zcela plný a Českým drahám se to určitě vyplatilo. A teď jsem zjistil, že ho zrušili,“ stěžuje si Pavel Šramhauser.

„Lidé nechápou a neznají pozici naší akciové společnosti. České dráhy zajišťují dopravní obslužnost na základě objednávky státu a krajů. Na ně by se měli se svými stížnostmi obracet,“ vrátil míček na stranu Jihočeského kraje Šťáhlavský.

Autor: Kateřina Nimrichtrová

18.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V neděli se opět sešli kardašovořečičtí dobrovolníci, aby se vydali na úklid do přírody.
26

Dobrovolníci objevili řadu nevzhledných zákoutí a harampádím

Ilustrační snímek.

Včelnické béčko deklasovalo Cizkrajov 13 góly

Obrazem: Brány památek se otevřely i v Třeboni

Třeboň - K tradiční akci Brány památek dokořán se přidala Třeboň i v letošním roce. Zájemci mohli kromě zámku zdarma navštívit třeba Dům Štěpánka Netolického, Divadlo J. K. Tyla, Dům přírody, kostel Panny Marie Královny či věž Staré radnice a vodárenskou věž.

Teploty kolem nuly elektrárně Temelín svědčí

Temelín - Patnácti tisícům českých domácností by na rok stačila středeční denní temelínská výroba 52 608 megawatthodin.

Oprava tartanové dráhy se prodraží

Nová Včelnice – Dodatek smlouvy o dílo museli podepsat v Nové Včelnici kvůli navýšení ceny oprav tartanové dráhy.

Obrazem: Odemykání Vltavy ve Vyšším Brodě

Vyšší Brod - Asi stovka milovníků vody se sešla v sobotu dopoledne na již tradičním odemykání Vltavy. Ve Vyšším Brodě na Českokrumlovsku, po požehnání převorem Justýnem Berkou, se deset vodáckých otužilců vydalo na řeku. Hrála jim k tomu kapela, peklo se selátko a vodník Brodimil se fotografoval s vodáky. Nakonec i to počasí, přes nepříznivou meteorologickou předpověd, se docela vydařilo.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies