Spolu s ním bude za českou stranu rokovat David Čermák, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic. Diskuse o výstavbě dopravní infrastruktury se bude týkat silnice i železnice. Zástupce zemského hejtmana Franz Hiesl či zemský rada Reinhold Entholzer sdělí rakouské zkušenosti s projektem PPP, který spojuje veřejný a soukromý sektor.

Rakouská strana je mnohem rychlejší při budování severojižního dopravního spojení, které usnadní cestování mezi jižními Čechami a Rakouskem. Také o tom, jak tento časový nesoulad změnit bude v pondělí v Linci hovořit s rakouskými kolegy ministr obchodu a průmyslu Martin Kuba.

„S hornorakouskými kolegy jsme v kontaktu již delší dobu. Výstavba dopravní infrastruktury na jejich straně pokračuje mnohem rychleji než u nás. Podle jejich plánů by se mohli dostat na státní hranici již v roce 2016. Naše ministerstvo dopravy ovšem ve svých plánech počítá s výstavbou až v roce 2022 a ještě   v omezeném modelu. To považuji za zcela nepřijatelné," řekl našemu Deníku Martin Kuba.
Proto inicioval dnešní jednání a přizval na ně i klíčové kolegy z resortu dopravy.

Český ministr věří, že se společně podaří najít cestu, jak výstavbu úseku z Českých Budějovic na státní hranici maximálně urychlit, aby navazovala na příkladnou aktivitu rakouských sousedů.
Problematika dopravního spojení České republiky a Rakouska byla také jedním z hlavních témat nedávné návštěvy prezidenta Miloše Zemana ve Vídni.

„Musím říct, že to je důležité téma nejen pro nás, ale i pro naše jižní sousedy. Jako Jihočeši máme nyní trochu výhodu v tom, že Jihomoravský kraj nemá schválené zásady územního rozvoje kraje a tudíž není možné postupovat ve výstavbě spojení Brno–Vídeň. V tom má Jihočeský kraj náskok, protože zásady územního rozvoje kraje jsme schválili ještě za mého působení na postu vicehejtmana Jihočeského kraje," řekl ministr Martin Kuba. O problému mluvil i s kolegou ministrem dopravy Zbyňkem Stanjurou. Výstavba jihočeského spojení na Linz bude tím pádem pro českou stranu prioritní