Vyvolala to, jako každý rok, zmínka o prvním sněhu. Ten na sebe nenechal dlouho čekat, předběhl „Martina na bílém koni" a ve středu ukázal na západě Čech, že se máme na co těšit.

Podle majitele jindřichohradeckého pneuservisu Martina Janáka se zákazníci začali ve velkém hlásit od pondělí. „Ještě to není tak hektické, ale už máme objednávky na deset dní dopředu. Myslím si, že by lidé neměli otálet. Až napadne sníh, tak už se těžko hledá nějaké volné místo a musejí čekat," uvedl Martin Janák.

Připomenul, proč by se v zájmu bezpečnosti v okamžiku, kdy teploty venku klesají pod sedm stupňů Celsia, měly používat zimní pneumatiky. Směs pro letní pneumatiky totiž při teplotě klesající pod +7°C nebezpečně tvrdne a ztrácí tak i za normálních okolností dostatečný kontakt s vozovkou. „Zimní pneumatika je naopak vytvořena z měkčí směsi a může si tak zachovat přilnavost k vozovce i za teplot hluboko pod bodem mrazu," vysvětluje Martin Janák. Doplňuje, že zimní pneumatika by neměla mít minimální hloubku dezénu pod 4 milimetry a navíc směs v pneumatice starší čtyř let „vyzraje", ztvrdne a opět ztrácí vlastnosti. Na výměnu obutí na kolech již tolik času není, neboť v období od 1. listopadu do 31. března musí být zimní gumy vždy, když je na silnicích sníh či led, nebo se dá předpokládat, že nastane změna povětrnostních podmínek.

Například Lucie Hochmanová z Hradce nenechává takové věci na poslední chvíli. „Už mám přezuto a je klid," uvedla. Někdo nechává zimní gumy celoročně. Zimní pneumatiky jsou podle odborníků konstruovány i pro provoz v rozmezí teplot +7°C až +40°C, kdy si stále zachovávají optimální vlastnosti, akorát se rychleji opotřebovávají.

Je dokonce doporučováno, pokud klesne u zimní gumy hloubka dezénu pod 4 mm, „dojezdit" takovou pneumatiku v letním období až na zákonem povolených 1,6 mm.