„Návrh, který rada schválila, je kompromisem kompromisů. Museli jsme reagovat zejména na finanční otázku, která byla prioritní. Chceme zlepšit koordinaci a činnost uvnitř úřadu,“ uvedl jindřichohradecký starosta Stanislav Mrvka. Zdůraznil, že základním podnětem pro reorganizaci byla úspora finančních prostředků. Jak již Deník informoval, město letos dostane od státu na výkon státní správy o 6,4 milionu korun méně než vloni. Návrh změn na úřadu radní schválili po několika projednáních a posouzení více než deseti různých variant.

„Nejedná se o prostou redukci pracovních míst, ale i o změnu některých pracovních činností a redukci počtu oddělení a počtu odborů,“ upřesnil tajemník Karel Přibyl.

V organizační struktuře úřadu dojde od února k několika zásadním změnám.
Odbor kanceláře starosty opustí oddělení kultury, které přejde pod kulturní dům Střelnice, kam se rovněž postupně přestěhuje. Naopak pod kancelář starosty bude převedeno oddělení cestovního ruchu, které dosud spadalo pod odbor rozvoje, a to rozšířené o marketing. K 31. lednu skončí dva odbory – správních agend a živnostenský, které od února nahradí „sloučený“ odbor živnostenský a správních činností. „Na funkci vedoucího bude vypsáno výběrové řízení,“ uvedl tajemník městského úřadu Karel Přibyl.

„Redukce pracovišť znamenala i omezení počtu vedoucích zaměstnanců. Pro občany se od 1. února ale nic nemění. Jde pouze o interní záležitosti a občan by toto neměl pocítit,“ dodal starosta Mrvka, podle něhož bude proces změn probíhat postupně.