VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odmazávání bodů bude možné i na Vysočině

Jihlava – U výpadovky na Pelhřimov staví provozovatel autoškoly Antoním Musil jediné autocvičiště na Vysočině, kde si řidiči budou moci odmazat trestné body.

28.1.2010 1
SDÍLEJ:

Jednou ze zkoušek, které vyhodnotí schopnosti řidiče, je i manévrování na vozovce plné vody. Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

Moderní areál, kde budou moci řidiči nabrat další zkušenosti, se otevře nejspíš už v létě.

„Už dávno mi vadilo, že Evropa má moderní cvičiště pro řidiče, jenom my ne. Zákon nařizuje praktickou výuku rizikových situací. Chci, aby lidé získali zkušenosti,“ vysvětlil autor projektu a provozovatel první soukromé autoškoly v Jihlavě Antonín Musil.

Projekt už je hodně daleko. Aby se však cvičiště stalo místem, které řidičům poslouží k odmazávání bodů, musí mít akreditaci krajského úřadu. „Místo už je kolaudované jako středisko bezpečné jízdy, Chybí už jen poslední pracoviště. Tím je jednoduchá asfaltová plocha,“ sdělil Antonín Musil.

Podle jeho slov po zkolaudování i této plochy mohou požádat kraj o vydání vyšší akreditace. Tím se naplní zákon a program na odmazávání bodů bude moci začít. Podle odhadů by to mělo být už v létě.

„O takových zařízeních už jsem slyšel a myslím, že je dobře, že bude i na Vysočině. Určitě se tam zajdu podívat a možná to i vyzkouším. Musí to být i adrenalin a tři body dolů jsou super,“ zhodnotil řidič Michal Loupežník.

Cvičení, po kterém je možné odmazávání bodů je dobrovolné. Nikomu z řidičů však řidičský průkaz nevrátí. Školení se může účastnit šofér, který má v záznamu nejvíce deset bodů. Zároveň nesmí mít body za přestupky, které jsou hodnocené šesti až sedmi body.

Školení je možné absolvovat jednou za rok a po jeho splnění se odečítají tři body.

Na rozlehlém civičišti budou speciální kluzné plochy k simulaci smyku. Auto si také zkusí kličkovací jízdu mezi vodotrysky, které se před řidičem otevřou ve chvíli, když zrovna dostane smyk.

Součástí cvičiště je i dětské dopravní hřiště s kruhovým objezdem a funkčním železničním přejezdem.

Instruktora však může dělat jen člověk s vysokoškolským vzděláním. Musí mít také rozsah řidičských oprávnění přes motorku až po traktor a pětiletou praxi v autoškole.

„Máme dva silniční inženýry, kteří jsou na situaci připraveni. My podmínky známe a doba na to, abychom se plně připravili byla dlouhá,“ zhodnotil autor projektu.

Antonín Musil moderní projekt buduje z vlastní kapsy, bez dotací. Podle něj ho vyjde zhruba na třicet milionů korun.

Autor: Dana Křížková

28.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Řečický uragán smetl soupeře šesti góly

Celkové náklady na zhotovení repliky byly 94 600 Kč a z toho příspěvek kraje (dotace) činil 50 000 Kč.
4

Úsilí ostojkovických o obnovení boží muky se naplnilo

Roman Šmucler: Zákaz amalgámu? Bílé plomby jsou daleko jedovatější

Pacienty chtěl v Česku ošetřovat i ukrajinský elektrikář, tvrdí nastupující prezident České stomatologické komory Roman Šmucler. Skoro se mu to povedlo. Diplomy cizinců prý totiž nikdo neověřuje. Někdejší moderátor ale prozradil ještě další tajemství: Česko žádným nedostatkem lékařů netrpí. Zubaři se jenom zdráhají přijímat nové pacienty, kteří by je mohli v budoucnu žalovat.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

V úterý se můžete setkat s bájnými i reálnými postavami či s kováři

Jindřichohradecko - Kam za kulturou? V úterý si můžete vyrazit na zajímavé filmy nebo na Kovářské dny.

Tolik lodí vyhozených větrem na břeh, na Lipensku snad nikdo nepamatuje

Dolní Vltavice – Neuvěřitelnou sílu nabral vítr, který se hnal přes otevřenou hladinu lipenského jezera při noční bouřce z pátku na sobotu. Obrovské vlny spolu s větrem nejenomže utrhly několik ukotvených jachet, ale na břeh hodily i těžký prám převozníků v Dolní Vltavici. Zpátky na vodu ho převozníci dostávali heverem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení