Moderní areál, kde budou moci řidiči nabrat další zkušenosti, se otevře nejspíš už v létě.

„Už dávno mi vadilo, že Evropa má moderní cvičiště pro řidiče, jenom my ne. Zákon nařizuje praktickou výuku rizikových situací. Chci, aby lidé získali zkušenosti,“ vysvětlil autor projektu a provozovatel první soukromé autoškoly v Jihlavě Antonín Musil.

Projekt už je hodně daleko. Aby se však cvičiště stalo místem, které řidičům poslouží k odmazávání bodů, musí mít akreditaci krajského úřadu. „Místo už je kolaudované jako středisko bezpečné jízdy, Chybí už jen poslední pracoviště. Tím je jednoduchá asfaltová plocha,“ sdělil Antonín Musil.

Podle jeho slov po zkolaudování i této plochy mohou požádat kraj o vydání vyšší akreditace. Tím se naplní zákon a program na odmazávání bodů bude moci začít. Podle odhadů by to mělo být už v létě.

„O takových zařízeních už jsem slyšel a myslím, že je dobře, že bude i na Vysočině. Určitě se tam zajdu podívat a možná to i vyzkouším. Musí to být i adrenalin a tři body dolů jsou super,“ zhodnotil řidič Michal Loupežník.

Cvičení, po kterém je možné odmazávání bodů je dobrovolné. Nikomu z řidičů však řidičský průkaz nevrátí. Školení se může účastnit šofér, který má v záznamu nejvíce deset bodů. Zároveň nesmí mít body za přestupky, které jsou hodnocené šesti až sedmi body.

Školení je možné absolvovat jednou za rok a po jeho splnění se odečítají tři body.

Na rozlehlém civičišti budou speciální kluzné plochy k simulaci smyku. Auto si také zkusí kličkovací jízdu mezi vodotrysky, které se před řidičem otevřou ve chvíli, když zrovna dostane smyk.

Součástí cvičiště je i dětské dopravní hřiště s kruhovým objezdem a funkčním železničním přejezdem.

Instruktora však může dělat jen člověk s vysokoškolským vzděláním. Musí mít také rozsah řidičských oprávnění přes motorku až po traktor a pětiletou praxi v autoškole.

„Máme dva silniční inženýry, kteří jsou na situaci připraveni. My podmínky známe a doba na to, abychom se plně připravili byla dlouhá,“ zhodnotil autor projektu.

Antonín Musil moderní projekt buduje z vlastní kapsy, bez dotací. Podle něj ho vyjde zhruba na třicet milionů korun.