VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Omezení na D3 potrvá měsíce

Tábor - Ředitelství silnic a dálnic, které na Táborsku zajišťuje výstavbu dálnice, si s majiteli Motocentra ještě nepláclo.

27.5.2010
SDÍLEJ:

Práce na dálničním úseku komplikují vztahy s majiteli pozemků.Foto: Archiv VLP

Také jste názoru, že se na dálničním úseku mezi Táborem a Chotovinami pracuje na opravě příliš dlouho? Usuzujete správně. V místě už dávno neměla platit žádná omezení. Vysvětlením je často používané zaklínadlo: vztahy s majiteli pozemků.

„Loni se majetko právní vztahy nestačily dořešit. Proto se na úseku stále pracuje. Teď v červnu se do provozu pustí jedna strana s novým povrchem a druhá se zase musí celá vykopat až do hloubky šedesáti centimetrů a udělat nově. Do konce roku ale musí být hotovo,“ věří předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 a senátor Pavel Eybert.

Vyřešení vztahu se soukromníky se tahne i v případě Motocentra, kterému bude chybět sjezd z dálnice, takže se k němu zákazníci nedostanou. „To je ale dořešeno. Část centra koupi zhotovitel dálnice a zřídí si tu zařízení staveniště,“ dodal Eybert.

Jenže jak jsme zjistili, tak jisté to zdaleka není. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu realizuje, takové řešení nepotvrdilo.

„Zcela jistě jsme se ještě s majiteli Motocentra nedohodli, i když bychom velmi rádi. Je to ale složitá věc, takže na ní stále pracujeme,“ uvedl pro Deník šéf budějovické správy ŘSD František Kollar.

Logicky pak Pavel Bratránek, jeden z majitelů prodejny, v kapse dohodu nemá. Ostatně jak řekl, s takovou by se ani neskopojil.

„Oficiálně vůbec nic nevím, nikdo za námi nebyl. Jen jsem se někde doslechl, že jednu část centra, tu menší budovu, by po odkupu zbourali,“ říká Pavel Bratránek.

Již několikrát s bratrem Petrem naznačili, že se svých práv nevzdají snadno. Jejich objekt totiž před deseti lety stavební úřad označil za stavbu trvalou. Případ se tak může dostat k soudu. Kollar ale říká, že nástroj vyvlastnění by velmi neradi použili.

Pokračování stavby D3, o němž jsme informovali včera, má i další posun. Je rozhodnuto o řešení napojení sjezdu na kruhovou křižovatku v Plané. Zvolila se levnější varianta „po zemi“. Přeložka silnice 409/II tak nedostane dva mosty, ale silonskou vlečku budou řidiči přejíždět přes přejezd. Silnici zaplatí kraj, Planá však dostala do vínku její údržbu. „Ročně by mělo jít o 150 tisíc, což by pro nás neměl by být problém,“ míní místostarosta Ladislav Kubec. Jako plus bere, že přeložka řidiče po sjezdu z dálnice povede ve směru do Tábora mimo obytnou zástavbu.

Autor: Alena Šatrová

27.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Řečický uragán smetl soupeře šesti góly

Celkové náklady na zhotovení repliky byly 94 600 Kč a z toho příspěvek kraje (dotace) činil 50 000 Kč.
4

Úsilí ostojkovických o obnovení boží muky se naplnilo

Roman Šmucler: Zákaz amalgámu? Bílé plomby jsou daleko jedovatější

Pacienty chtěl v Česku ošetřovat i ukrajinský elektrikář, tvrdí nastupující prezident České stomatologické komory Roman Šmucler. Skoro se mu to povedlo. Diplomy cizinců prý totiž nikdo neověřuje. Někdejší moderátor ale prozradil ještě další tajemství: Česko žádným nedostatkem lékařů netrpí. Zubaři se jenom zdráhají přijímat nové pacienty, kteří by je mohli v budoucnu žalovat.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

V úterý se můžete setkat s bájnými i reálnými postavami či s kováři

Jindřichohradecko - Kam za kulturou? V úterý si můžete vyrazit na zajímavé filmy nebo na Kovářské dny.

Tolik lodí vyhozených větrem na břeh, na Lipensku snad nikdo nepamatuje

Dolní Vltavice – Neuvěřitelnou sílu nabral vítr, který se hnal přes otevřenou hladinu lipenského jezera při noční bouřce z pátku na sobotu. Obrovské vlny spolu s větrem nejenomže utrhly několik ukotvených jachet, ale na břeh hodily i těžký prám převozníků v Dolní Vltavici. Zpátky na vodu ho převozníci dostávali heverem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení