VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pneuservisy hlásí do příštího týdne plno, zima přichází

Jindřichohradecko – Předpovědi počasí slibující v závěru týdne příchod sněhu zaktivovaly řadu řidičů k nazutí zimních pneumatik.

20.10.2010
SDÍLEJ:

Pneuservis Martina Janáka v Otíně v období před nástupem zimy praská ve švech.Foto: Deník/ Lenka Novotná

Řidiči na Jindřichohradecku při zmínce o sněžení začali přezouvat gumy

Většina pneuservisů praská ve švech. „Máme plno až do úterka, jedeme každý den včetně víkendu až do večera a už se hlásí další zákazníci,“ popsal včera situaci, která se každoročně s nástupem zimy opakuje, majitel Pneuservisu v Otíně Martin Janák.

Na přezouvání je podle jeho slov čas i bez zmíněné avizace sněžení, neboť teplota už klesla pod sedm stupňů.

Rovněž v Pneuservisu Barum v Dačicích hlásili včera plno až do soboty. „Další objednávky stále přibývají. Odbavujeme zhruba dvě auta za půl hodiny,“ uvedla pracovnice na úseku prodeje Hana Lojková.

Prakticky stejná situace byla včera také například v třeboňském Pneuservisu Michala Sklenáře. Podle jeho slov na návalu nemá ani takový podíl předpověď počasí, ale to, že motoristé se již naučili nazouvat zimní gumy včas. „Máme úplně narváno a hlásí se zákazníci i na příští týden. Denně odbavíme kolem 40 aut,“ sdělil.

V poslední době velkou polemiku vyvolávají levné pneumatiky, které jsou k dostání zhruba za 700 korun v supermarketech.

Mnozí řidiči tvrdí, že jim to stačí a že ušetří. Prodejci ale oponují, že za ty peníze nemůže mít směs použitá na výrobu těchto gum požadované vlastnosti.

„Kdo chce levnou pneumatiku, tak si ji pořídí. Lidi se dívají na cenu, vidí hrubý vzorek, tak kupují. Ale poznají to na náledí, že hned nezabrzdí. Na sněhu asi hrubý vzorek trochu pomůže, ale nekvalitní směs nemá potřebnou přilnavost,“ míní Janák.

Mnozí motoristé ale již důležitost kvalitních zimních pneumatiky pochopili. „Většinou na auta střední třídy si kupují i střední značky pneumatik a na dražší auta pak i vyšší třídu gum,“ míní Lojková z dačického pneuservisu.

Podobně mluví i majitel třeboňského pneu Sklenář: „Dnes už hodně řidiči upřednostňují kvalitnější gumy. U levnějších pneumatik může být horší brzdná dráha.“

Proč jsou zimní pneumatiky důležité:
Rozdíl mezi zimními a letními pneumatikami je především v odlišném složení směsi. Směs pro letní pneumatiky totiž při teplotě klesající pod +7°C nebezpečně tvrdne a ztrácí tak i za normálních okolností dostatečný kontakt s vozovkou. Zimní pneumatika je naopak vytvořena z měkčí směsi a může si tak zachovat přilnavost k vozovce i za teplot hluboko pod bodem mrazu. Zimní pneumatiky jsou konstruovány i pro provoz v rozmezí teplot +7°C až +40°C, kdy si stále zachovávají optimální vlastnosti, akorát se rychleji opotřebovávají. Je dokonce doporučeno, pokud klesne hloubka dezénu pod 4 mm „dojezdit“ takovou pneumatiku v letním období až na zákonem povolených 1,6 mm.
Rozdíly mezi zimní a letní pneumatikou jsou patrné z konkrétního chování automobilu v běžných situacích. Vůz jedoucí na zasněženém povrchu rychlostí 80 km/h potřebuje k úplnému zastavení na zimních pneumatikách přibližně 70 m, s letními pneumatikami však má brzdnou dráhu asi 110 m, to znamená o 40 m více! zdroj: www.ibesip.cz

Autor: Lenka Novotná

20.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Hradecké házenkářky "nezbrzdil" ani porouchaný autobus

Ilustrační foto

Střížovičtí hokejisté nadělovali

Sociální byty vzniknou také ve Sládkově ulici

Jindřichův Hradec – Do oprav vily s číslem popisným 319/II se chce pustit město. Na přestavbu se počítá s asi 15 miliony.

Fotbalisté Peče triumf nezopakují

Jindřichohradecko – Zimní fotbalový turnaj mužů E.ON Český pohár pokračoval třetím kolem.

V Klikově hořel přístřešek kvůli jiskře z komína

Jindřichohradecko - Hasiči od pátku do neděle bojovali s ohněm i větrem.

Kvůli opravám kanalizace na čas klesne hladina Vajgaru

Jindřichův Hradec - Od pondělí 27. února dochází k postupnému snižování hladiny rybníka Vajgar. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies