VYBRAT REGION
Zavřít mapu

AKTUALIZOVÁNO: Přestavba budovy se udělat musela, nic jiného nezbylo

Jindřichův Hradec - Sociální vybavení a ostatní zázemí jindřichohradeckého Aeroklubu již nebylo v nejlepším stavu.

7.1.2009
SDÍLEJ:

Stavebních prací se ujali i členové letiště. Na snímku je Robert Vyhlídka. Foto: Jaroslav Cempírek

Klub získal v programu Rozvoje infrastruktury podporující šetrnou turistiku dotaci za podmínky, že polovinu grantu proinvestuje z vlastních prostředků.

"Zpočátku jsme se nemohli nějak rozhoupat, nevěděli jsme kde začít, každý měl nějaký názor. Neřeklo se prostě, jdeme na to. Jeden řekl, vybourá se to a za víkend je hotovo. Nakonec jen intenzivní bourání vyšlo na měsíc. Když už jsme začali, tlačil nás čas a riziko ztráty dotace, ale nakonec jsem se rozhodl pro velkorysé řešení," říká v rozhovoru pro Deník člen Rady aeroklubu Robert Vyhlídka.

V posledních měsících vedl rozsáhlou přestavbu administrativní budovy na jindřichohradeckém letišti člen Rady aeroklubu Robert Vyhlídka, jemuž jsme položili několik otázek.

Co bylo podnětem tak rozsáhlé přestavby?
Sociální vybavení a ostatní zázemí bylo ve stavu, že jsme se za něj museli stydět. A tak když jsme v programu Rozvoje infrastruktury podporující šetrnou turistiku dostali dotaci, kdy polovinu grantu jsme museli proinvestovat z vlastních prostředků, nezbylo nám než dát se do toho.

Jak vše začalo?
Zpočátku jsme se nemohli nějak rozhoupat, nevěděli jsme kde začít, každý měl nějaký názor. Neřeklo se prostě, jdeme na to. Jeden řekl, vybourá se to a za víkend je hotovo. Nakonec jen intenzivní bourání vyšlo na měsíc. Když už jsme začali, tlačil nás čas a riziko ztráty dotace, ale nakonec jsem se rozhodl pro velkorysé řešení. Takzvanou kuchyňku, přípravnu jídel pilotů, jsme podstatně zvětšili, spolu s Ing. Martinem Růžičkou, naším členem, jsme nakreslili plán rekonstrukce a s kamarádem Petrem Hronešem založili stavbu. Další náš člen Míra Konhefr vybetonoval desku, odizoloval ji další náš člen Milan Gantner.

Zednická firma nám provedla zapříčkování a sádrokartonáři udělali stropy a zateplení.

Nesmím samozřejmě zapomenout na odpady a rozvody vody, hrubé kanalizační práce. Odpady a vodu jsme měli v havarijním stavu.
Pak nastoupili naši letci elektrikáři, Tomáš Ferra, Pavel Masař a Petr Mrázek a provedli velmi rozsáhlé elektroinstalační práce. Současně probíhala vodní instalace.

Obklady položilo několik firem, jedna z nich našeho člena Míry Konhefra. Také jsme zezadu připravili letní posezení a pergolu udělal a postavil náš kamarád a pilot Petr Stiebler.

Co se tedy konkrétně uvnitř vybudovalo?
V provozní budově dva pánské záchody a dvě sprchy, umývárna s novými umyvadly a moderními pisoáry . Dále úklidová místnost včetně technického zázemí bojlerů a podobně. Dále bylo vybudováno zcela nové sociální zázemí pro restaurační zařízení. Denní místnost k úpravě stravy, neboli kuchyňka bude opravdu moderní místnost, která může posloužit i pro společenské účely, schůze a podobně.

Jak se na stavbě podíleli další členové aeroklubu?
Každý měl povinnost odpracovat minimálně dvacet brigádnických hodin, což byl vzhledem k době a rozsahu stavby snadno splnitelný úkol. Kdo se pracovně nepodílel, musí se s aeroklubem vyrovnat jiným způsobem, pravděpodobně finančním darem.

Proč jste zvolili tak rozsáhlé a velkorysé řešení?
Předně jsme evropské letiště a v Čechách nás v modernizaci předběhlo mnoho letišť. Dnes je naprosto normální, že k nám létá mnoho zahraničních pilotů nejrůznějšími letadly, leckdy u nás přespí. Pořádáme dlouhodobé a rozsáhlé akce celostátního i mezinárodního významu, kvalitní zázemí se hodí. Dále předpokládáme, že to přece bude sloužit dalších třicet let.

Jak vidíte stavební potřeby letiště do budoucna?
Střechy zde máme asi padesát let, tak ty by měly přijít na řadu, dále pak rekultivovat provozní dráhu, prodloužit ji na tisíc metrů, samozřejmě že opravdovým snem by bylo prodloužení asfaltové ranveje.

Jak se létá v Jindřichově Hradci?
Létání je na prvním místě ekonomická záležitost, i tak se u nás létá poměrně hodně. Vloni jsme třeba cvičili dvanáct nových plachtařů.

Zapomněli jsme zmínit někoho, co se týká rekonstrukce?
Určitě jsme jich zapomněli mnoho a předem se jim omlouvám. Snad jen některé z firem, které nám pomáhaly. Tak Pavel Šniager nám dodával materiál z Lužnice. Firma HB beton nám levně poskytla beton. Stavební materiály nám dodával také Zemos Dačice. Pan Keist nám skvěle a obětavě provedl vodoinstalatérské práce. Ladislav Houha zrekonstruoval část střechy. Interiérové práce se provedou v lednu a únoru. No a samozřejmě že počítáme s přátelskou oslavou všech zúčastněných na rekonstrukci. Přijďte se podívat.

Jaroslav Cempírek

7.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Již nejsou mezi námi

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Startuje fotbalová I. B třída. Jaké ambice mají týmy z Jindřichohradecka?

Jindřichohradecko – Celkem osm týmů z Jindřichohradecka bude působit v krajské fotbalové I. B třídě mužů, která o víkendu odstartuje do nového ročníku.

Dobrá zpráva pro řidiče: Sobotní ráno už se Švehlovým mostem

Tábor - Táborský deník dostal pozitivní zprávu. V noci z pátku na sobotu začne provoz přes Švehlův most.

Kdo se v uplynulém týdnu narodil v jindřichohradecké porodnici?

Jindřichohradecko - V uplynulém týdnu se v jindřichohradecké porodnici narodili:

Lidé kolem Vltavy na Českokrumlovsku zachraňují i psy

Rožmberk nad Vltavou – Nejenom věci, ale také své psy ztrácejí vodáci plující po Vltavě. Své o tom ví Martin Pavljuk, který se ujal nejednoho bezradného psa běhajícího kolem Vltavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení