Velice důležitou součástí tak zvané zanádražní komunikace, od které si českobudějovická radnice hodně slibuje, má být i podjezd pod kolejištěm u vlakového nádraží.
Jenže nedávno tomuto záměru radnice vystavil stopku krajský soud. Rozsudku soudu předcházelo rozhodnutí Nejvyššího správního soudu (NSS). Ten vyhověl kasační žalobě Marty Zikmundové proti prvnímu rozhodnutí krajského soudu v této věci.
A v této fázi je zase na tahu magistrát města, aby připravil změnu územního plánu, která se bude shodovat se zákonem.
Zase do bodu nula?
„Vůbec nevíme, jaký je vlastně rozsudek krajského soudu. Takže za prvé, musíme mít v ruce pravomocné odůvodnění rozsudku,“ řekl k tomu primátor Juraj Thoma. „Asi pravděpodobně půjdeme formou podání kasační stížnosti, což by mělo jít na Nejvyšší správní soud. Ale opravdu bude záležet až na rozhodnutí krajského soudu,“ doplnil první muž Českých Budějovic.
Rozhodně se ale město podle Thomy nehodlá podjezdu pod kolejištěm, mezi Nádražní ulicí a Pětidomím, vzdát.
„Dnes už máme územní rozhodnutí na všechny etapy zanádražní komunikace, a tedy včetně i třetí etapy a podjezdu. Chtěli bychom zanádražku začít stavět v horizontu roku 2010 i bez stavebního povolení na podjezd,“ doplnil Thoma s tím, že by se stavba zanádražky měla postupně koordinovat se stavbou dálnice D3 a železničním IV. koridorem.
„Ale pokud se projekt podjezdu zastaví, budeme zase v bodu nula, a to pak je na několik let! Vždyť toto nám trvalo celých šest let,“ uzavřel.