VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči vTáboře vzkazují: Preferenční pruh se zatím míjí účinkem

Tábor - Řidiči preferenční pruh příliš v lásce nemají. Místo aby jim pomáhal, dopravu na křižovatce k nádraží brzdí.

5.11.2008
SDÍLEJ:

ZátarasyFoto: David Peltán

Rozhořčení a smutek nad konáním radních. Tak by se daly charakterizovat pocity řidičů, kteří projíždějí Purkyňovo ulicí v Táboře. Před dvěma týdny tam město vytvořilo preferenční pruh pro autobusy.


Zatím se však míjí účinkem, místo zrychlování dopravu zpomaluje a činí ji nepřehlednou.
„Křižovatka bývala rychlejší. Směrem na Pražské sídliště je to naprostý konec. Dřív jsme stávali ve dvou pruzích – na Pražské sídliště a sídliště Nad Lužnicí, dnes je vše v jednom pruhu. Nikdo ani pořádně neví, jak má jezdit. A jestli si radní myslí, že to spraví jedna značka a občas nějaký strážník, jsou na omylu. Měli by situaci vrátit zpět a zátarasy odstranit,“ nešetří kritikou řidič autobusu městské hromadné dopravy Karel Sova.


Pokuty pro všechny


Největší problémy podle zkušeností řidičů dělají betonová svodidla, která je nutí vjet do pruhu. Z dalších by se daly vyjmenovat úzká vozovka, silný provoz a délka preferenčního pruhu.
„Tohle můžou udělat na úseku dlouhém deset kilometrů s více pruhy, ne na dvousetmetrovém kousku, kde všichni kličkují z jednoho pruhu do druhého. Myšlenka, že zpomalením dopravy přimějí lidi, aby využívali MHD, je zcestná. Někdo by se nad táborskou dopravou měl hlouběji zamyslet. Je zjevné, že aut ve městě bude přibývat,“ dodal další řidič MHD Oto Strnad.
Jeden ze dvou strážníků, kteří měli v pátek službu a museli hlídat dopravu u pruhu, Deníku těžkosti potvrdil. „Toto není dobré řešení. Brzdí to zejména řidiče autobusů ve směru na Pražské sídliště. A až začneme pokutovat, budeme je muset trestat i za stání na vyznačených plochách v pruhu,“ řekl.
Podle něj už si táborští řidiči zvykají, ti z jiných měst ale zatím tápou.


Vinu nesou řidiči


Místostarosta Martin Jirovský míní, že chyba je na straně řidičů.
„Potvrdila se nám domněnka, že mají problémy se znalostí dopravních předpisů. Přejíždějí plnou čáru a zařazují se do pruhu tam, kde nemají. Zatím jsme trpěliví a čekáme, že se situace změní. Ve čtvrtek bychom měli o dalších krocích jednat,“ sdělil včera Jirovský. Když současná opatření nepomohou, město má připravené k oddělení pruhů tramvajové pásy. Počínání řidičů bude kontrolovat i policie.


Novinka nezmizí


Současnou podobu Purkyňovy ulice, kde jsou pouze dva jízdní pruhy a spousta „malůvek“, navrhl projektant David Malán.
Původní studie počítala s pruhy třemi – jedním pro autobusy MHD a dvěma odbočovacím. Nynější varianta je pouze zkušební. Když nebude fungovat, město se chce k původní verzi se třemi jízdními pruhy vrátit.


Prozatím má osvětu přinést například ilustrace s tím, jak mají řidiči v Purkyňově ulici správně jezdit. Vyjít by měla v příštích radničních novinách. Preferenční pruh z ulice už ale nejspíš nezmizí.


„Jsem pro preferenční pruhy, ale v osvědčené variantě. Zatím budu prosazovat fyzické oddělení pruhů, až pak začneme jednat o dalších úpravách. Za půl roku se uvidí. Řidiči se snad do té doby naučí jezdit podle předpisů a nebudou se tak třeba plést do cesty autobusům MHD,“ stojí si za svým Jirovský a vzkázal, že 14 dní je pro jakékoli hodnocení krátká doba. Policisté zatím nebudou řidiče trestat.
„Stálá hlídka, která byla v Purkyňově ulici minulý týden, řidiče poučovala, jak mají jezdit. Nyní už tam budeme chodit pouze namátkově. O pokutách proteď neuvažujeme, řidiči si musejí na změny zvyknout,“ uklidňuje šoféry zástupce velitele strážníků Zdeněk Fara. Později už ale bude na řidiče, kteří přejedou plnou čáru či zastaví na šrafování, čekat napomenutí, dvoutisícová pokuta a jeden bod dolů.


Pruhy přibudou


Řidič autobusu Karel Sova vidí řešení táborské dopravy ve výstavbě dálnice: „Podle mě konečné rozuzlení problému přinese až dálnice, která táborské dopravě odlehčí. Myslím, že i s rozkopáním Budějovické ulice by mělo město do té doby počkat.“
Jirovský to ale vyvrací s tím, že jde o vnitřní dopravu, a dálnice tak nebude mít na provoz ve městě zásadní vliv.
Další preferenční pruh by měl vzniknout na jaře v Soběslavské ulici ve směru od mrazíren k Černým mostům. Tentokrát by se ale komunikace nedělila, pruh by byl přiasfaltován. S dalšími podobnými úpravami město počítá na zmíněné Budějovické ulici.

David Peltán

5.11.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Takto to vypadá  v některých lesních lokalitách Vojenských lesů a statků.
5

Lesníci varují před vstupem do lesů

Ilustrační foto. Pátrací akce.

Pohřešovaný pospával v lese mezi lahvemi

Je rozdíl, jestli syn vstává do školy nebo na ryby

Jindřichův Hradec – I letos se bude v českobudějovickém IGY Centru konat 6. září Kabelkový veletrh a výtěžek bude opět rozdělen mezi talentované děti z Jihočeského kraje.

Polomy na Šumavě zastaví turisty

Šumava - O zákaz vstupu do lesů chce požádat Národní park Šumava dotčené obce s rozšířenou působností. V pondělí to Deníku potvrdil Jan Dvořák, tiskový mluvčí Národního parku Šumava.

OBRAZEM: Děbolínský festival završili Tři veteráni

Jindřichův Hradec - Finále tradičního festivalu divadel bylo v režii ochotníků z Pluhova Žďáru.

V pondělí chladněji, ale od středy se oteplí

Jižní Čechy – Do střední Evropy bude zasahovat výběžek vyššího tlaku vzduchu od západu a na naše území bude proudit chladný vzduch od severozápadu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení