Důvodem je poškození hráze, přes níž cesta vede, které má na svědomí velká voda. Široko daleko však není jediná dopravní značka, která by na tuto skutečnost upozorňovala.

Od okolního světa zůstala odříznutá i obyvatelka nedalekého bytového domu Libuše Sobotková, jíž nejvíce vadí, že projíždějící nejsou o skutečnosti dostatečně informováni. Teď musí do města jezdit oklikou přes Dolní Radouň nebo se napojit na hlavní silnici krátce před Lodhéřovem.

„Člověku by ani tak nevadila uzavírka samotná, ale to, že se nikdo ani z jedné strany nic nedozví, dokud nepřijede až k zátarasům. Ze začátku tam byly jen takové obyčejné překážky, které někteří odstrkovali, aby mohli projet. Teď to někdo vyřešil daleko razantněji," ukazuje Libuše Sobotková na mnohatunové betonové bloky.

Rybník je ve vlastnictví společnosti Rybářství Kardašova Řečice, jejíž jednatel Zbyněk Zajíc upozorňuje, že opatření má svůj smysl, protože situace na hrázi je velmi nebezpečná. „Je to havarijní stav. Pokud by se na hráz dostalo auto, mohlo by dojít k vážnému neštěstí. Nechci, aby to pak padlo na naši hlavu. Když k tomu došlo, byli tu i lidé z města, vodohospodáři a městská policie. Značky i zátarasy tu umístěné byly, ale někdo je ukradl, takže jsme to museli nějak vyřešit," vysvětluje přítomnost betonových bloků Zbyněk Zajíc. Podle vedoucího odboru dopravy jindřichohradeckého městského úřadu Zbyňka Heřmana je ale uzavírka nelegální.
„Během povodní mi to asi v sedm hodin večer volal velitel městské policie. Ve výjimečných případech je opravdu možné silnici na dobu nezbytně nutnou uzavřít, ale pak je nutné požádat o uzavírku komunikace, což doposud nikdo neudělal. Oficiálně tedy na té silnici žádná uzavírka není," tvrdí Zbyněk Heřman.

To by mohlo dělat problémy například projíždějícím hasičům nebo vozidlům záchranné služby, protože o neprůjezdnosti cesty nejsou tyto složky informovány. Je vysoce pravděpodobné, že pokud Rybářství Kardašova Řečice o uzavírku nepožádá, zahájí s ním odbor dopravy správní řízení a za svévolné uzavření komunikace udělí tučnou pokutu. To by ovšem bylo rovněž kontraproduktivní, protože daný úsek je pro provoz opravdu nebezpečný a práce na opravě hráze se nejspíše protáhnou.

„Děláme, co můžeme, ale dříve než do podzimu to nezvládneme," sdělil jednatel rybářství Zbyněk Zajíc.