VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vozit železo do sběrny se již nevyplatí, ceny rapidně klesly

Jindřichohradecko - Výkupny kovů dávají zákazníkům proti dřívějšku pakatel, hutě totiž od nich materiál nechtějí, protože nemajíodbyt.

16.11.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michal Bílek

Už se nevyplatí jezdit s kovovým šrotem do sběrny, autem se projede víc, než lidé za železo dostanou. Shodují se na tom pracovníci výkupu sběrných surovin.

„Propad je obrovský. Máme velké problémy s odbytem, hutě zastavily výrobu, protože je hutního materiálu spousta. Kdyby mi to někdo řekl v srpnu, tak tomu nebudu věřit,“ povzdechl si jednatel společnosti Eko – pron Josef Ondřej. Měsíčně podle jeho slov zpracovávali čtyři tisíce tun železa, dnes je to jen 1,5 tuny. Plech dříve vykupovali až za pět korun, dnes je to sedmdesát haléřů, hliník byl u nich ještě v červenci za 32 a dnes za 15 korun, nerez je dnes kolem 12 a dřív byl kolem 35 korun. V loňském roce dokonce byla výkupní cena nerezu kolem šedesáti korun.

Prodej se nevyplatí

Nejhorší je, že železárny takřka nic nechtějí, protože také nemají odbyt, podniky mají velké zásoby, které musejí napřed zpracovat. Snížením výkupních cen se na druhou stranu omezil podle pracovníků některých sběren na Jindřichohradecku zájem lidí vozit k nim železo.

„Vozím železný šrot radši do sběrného dvora technických služeb, nemá cenu se s tím hrkat přes město,“ uvedl Petr z Třeboňska.

Musí se šetřit

Vesměs se pracovníci i majitelé sběren většinou shodují na tom, že se začíná šetřit, protože se předpokládá, že bude příští rok stejný, ne–li horší. Úsporná opatření postihnou zřejmě i samotné zaměstnance. Na některých místech totiž kovový odpad hned zpracovávají, stříhají a briketují. Této práce nyní také ubývá v souvislosti s poptávkou hutního průmyslu.

Vše je důsledkem současného omezování strojírenské výroby, zejména pak v automobilovém průmyslu. Dopady krize řetězovou reakcí ovlivňují i další odvětví.

Ceny železa se v minulosti u nás vyšplhaly i kvůli tomu, že Čína skupovala v evropských zemích šrot na rozjezd nových hutí. Proto je současný velký pokles ceny dramatický. Jak se bude vyvíjet světová ekonomická situace dál, nikdo neví. Většina lidí však na situaci do budoucna pohlíží spíše skepticky.

Autor: Stanislava Koblihová

16.11.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační snímek.

Včelnické béčko deklasovalo Cizkrajov 13 góly

Třeboň se i letos připojila k tradiční akci Brány památek dokořán.
25

Obrazem: Brány památek se otevřely i v Třeboni

Teploty kolem nuly elektrárně Temelín svědčí

Temelín - Patnácti tisícům českých domácností by na rok stačila středeční denní temelínská výroba 52 608 megawatthodin.

Oprava tartanové dráhy se prodraží

Nová Včelnice – Dodatek smlouvy o dílo museli podepsat v Nové Včelnici kvůli navýšení ceny oprav tartanové dráhy.

Obrazem: Odemykání Vltavy ve Vyšším Brodě

Vyšší Brod - Asi stovka milovníků vody se sešla v sobotu dopoledne na již tradičním odemykání Vltavy. Ve Vyšším Brodě na Českokrumlovsku, po požehnání převorem Justýnem Berkou, se deset vodáckých otužilců vydalo na řeku. Hrála jim k tomu kapela, peklo se selátko a vodník Brodimil se fotografoval s vodáky. Nakonec i to počasí, přes nepříznivou meteorologickou předpověd, se docela vydařilo.

Ze Stříbřece do Pístiny řidiči neprojedou

Pístina, Stříbřec – Řidiči, kteří jezdí ze Stráže nad Nežárkou přes Pístinu například do Stříbřece a dál, budou mít od pondělí cestu o něco delší.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies