„Kamiony projíždějící přes Slavonice jsou určitě špatně. Dřív přes nás těžká auta nejezdila, protože byl přechod pouze pro vozidla do 3,5 tuny, pak se otevřel i pro těžší vozy a není možné je podle zákona zakázat. Šance by možná byla přes omezenou nosnost mostů na příjezdových trasách. Ale jakmile by se realizovalo zamýšlené mýtné na komunikacích první třídy, asi by bylo ještě hůř a kamiony by jezdily po okolních silnicích," míní podnikatel ze Slavonic.

V minulosti se nabízela i možnost propojení železnice do Rakouska, po které by mohl být náklad přepravován, ale v poslední době to utichlo kvůli nezájmu rakouské vládní garnitury.

Podle iniciátorky petice, která chce dát stopku kamionům přes hraniční přechod ve Slavonicích, Martiny Havlíčkové, v Německu již z ekonomických důvodů vytrhané koleje vrací. „Takže je to u nás otázka času, kdy se možná těžké náklady vrátí na železnici. Šetří to nejenom životní prostředí, ale i peníze," doplnila.

Železniční spojení mezi Slavonicemi a rakouskou zastávkou Fratres bylo přerušeno v roce 1951, kdy bylo v hraničním úseku dráhy vyjmuto 10 metrů kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do Slavonic. 

Osm kilometrů kolejí chybí na propojení železniční tratě ze Slavonic do Rakouska. Z toho necelé dva kilometry připadají na českou stranu a zbytek na rakouskou.