Díky jejich urputnosti a zapálení pro věc tak dostala bývalá  škola nové využití.

Budova podle kronikářky obce Mileny Šelepové vznikla v roce 1897 a  nepřetržitě se v ní učilo až do roku 1947, kdy byla pro nedostatek žáků uzavřena.  „První rok zde bylo na 77 žáků a když škola končila, tak zbývalo jen deset dětí," přiblížila důvod zániku školy kronikářka, která byla poslední dva roky rovněž žačkou hornoradouňské málotřídky.

Za druhé světové války škola fungovala jako dvoujazyčná česko-německá, i když v obci byli na rozdíl od sousedů všichni obyvatelé české národnosti.

Po zavření školy vznikl v přízemí obecní byt, který je zde dodnes. V jedné z místností přespávali řidiči nočních linek autobusů ČSAD. Bývalé třídy v prvním patře pak sloužily jako ubytovny pro sezonní dělníky v JZD či jako promítací sál.

V roce 2009 obec začala s rekonstrukcí objektu a v dubnu 2010 došlo v přízemí a v prvním patře k otevření Muzea motorových kol. Rok na to se rozšířilo i do půdních prostor.

„Školu jsme si pronajali od obce a v současné době zde máme 72 motorek, 45 kol a řadu zajímavých doplňků," říká spoluprovozovatel muzea Milan Vocílka. Přiznává, že je to drahý koníček a bez pochopení celé rodiny, která vydatně pomáhá, by to dělat nešlo. Starostka Jaroslava Šelepová zdůrazňuje, že je ráda, že objekt našel smysluplné využití a muzeum propaguje i obec.