RECENZE: V šansonech zní Neckář přesvědčivě

Strakonice -Popová legenda vyprodala strakonický kulturní dům. Hlavním minusem koncertu byl rozplizlý výkon kapely Bacily.

8.2.2012 1

Václav Neckář, který díky písni Půlnoční zažívá comeback, zahrál 6. února s kapelou Bacily ve vyprodaném strakonickém kulturním domě. Předváděl zajímavé pohybové kreace.Foto: Deník/ Václav Pancer

Hodnocení hudby a vůbec umění je složité už proto, že různá díla, případně události mají ve vztahu k člověku různé významy a funkce. Jedna hudba může úspěšně bavit, léčit nebo vyvolávat nostalgii po časech dávno minulých, jiná esteticky povznáší. Pondělní koncert Václava Neckáře ve vyprodaném strakonickém kulturním domě, kde sedělo a stálo 420 lidí, naplnil očekávání v mnoha směrech s výjimkou toho uměleckého.

Publikum všech generací přivítalo legendárního zpěváka a jeho doprovodnou skupinu Bacily přesně na čas v půl osmé večer, aby se v následujících dvou hodinách oddalo písním odrážejícím celou jeho hudební kariéru. První část koncertu rozděleného přestávkou byla převážně ve znamení 'zlatých' šedesátých let. Posluchači mohli vyslechnout a také si s nadšením zatleskat do vypalovaček Ša-la-la-la-li nebo Tu kytaru jsem koupil kvůli tobě. Vzpomínalo se také u Stínu katedrál a Massachusetts.

Navzdory nepřízni osudu a zdravotní indispozici si Neckář uchoval smysl pro scénický pohyb a šoumenství, které byly kdysi ozdobou jeho vystoupení, a své písně doprovázel různými gagy. S úspěchem se setkala jak konvička, s jejíž pomocí zpěvák napodoboval 'nosový' hlas průvodce chrámem svatého Víta, tak moment, kdy během valčíkové Lékořice vyzval k tanci dámu sedící v první řadě.

Nejinak tomu bylo i s blikajícím čarodějnickým kloboukem v Čarodějovi Dobrodějovi, který však již pokoušel hranici dobrého vkusu; co by slušelo rozdováděnému princi ze Šíleně smutné princezny, může v případě životem ošlehaného kmeta snadno sklouznout do tragikomické estrády.

Kapela: zvukový hybrid

Ačkoliv Neckářův hlas poznamenalo stáří i nemoc a bez podpůrného half-playbacku by se zřejmě neobešel, v klidnější, šansonové poloze písní Jedenkrát, Kdo vchází do tvých snů, má lásko nebo Půlnoční, jež zazněly v druhé polovině koncertu, působil dobře a přesvědčivě. V tomto směru lze jen těžko pochopit, proč tvůrci programu koncertu nevyšli hlavnímu protagonistovi vstříc a nezvolili spíše komorní akustické pojetí, které se mohlo zvukově i repertoárově opřít právě o desku Tomu, kdo nás má rád – z Neckářova umělecky nejsilnějšího alba zazněla paradoxně pouze zmíněná Jedenkrát, která jakožto závěrečná a nejlepší skladba celého vystoupení do značné míry narovnávala předcházející rockové tápání.

Široký výběr hitů Václava Neckáře však mohl vyznít lépe i v 'elektrické' podobě, ovšem za předpokladu kvalitnějšího instrumentálního doprovodu. Dávno pryč jsou totiž doby, kdy Bacily patřily k nejlepším domácím rockovým souborům. Kapela, která prošla během svého dlouhého vývoje mnoha stylovými proměnami, již před lety ustrnula na podivném zvukovém hybridu. Ten mísí archaické syntezátorové rejstříky pozdního art rocku s disco soundem a hardrockovou kytarou a především starším Neckářovým písním vůbec nesedí. Kapela si navíc do Strakonic přivezla bubeníka, jehož nepřiměřeně agresivní, hlučná a 'umlácená' hra působila vyloženě rušivě.

Vrcholem zmaru Bacilů bylo rozsáhlé sólové intermezzo v druhé části koncertu, během něhož zpěvák v zákulisí nabíral síly na závěrečné finále. Při vší úctě k osobnostem Jana Neckáře a Otakara Petřiny, neoriginální, technicky nedokonalá a vzhledem k situaci hlasitostně naprosto nepřiměřená hudba by stěží obstála na vesnické zábavě. Navíc rocková, artrocková a chvílemi zvukově bizarní experimentální mezihra smazala jakýkoliv náznak dramaturgické koncepčnosti.

Ačkoliv v závěru koncertu nadšené publikum odměnilo hvězdu večera mohutným aplausem a opakovanými ovacemi vestoje, umělecký dojem z vystoupení byl přinejmenším rozpačitý. Nejenom při jedné z posledních písní nazvané Odejdu musely nezaujatého posluchače přepadnout myšlenky o umění včasného odcházení ze scény.

Hodnocení Deníku: 60%

8.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 1

SERVIS

Cestovní ruch a hotelnictví - Cestovní ruch a hotelnictví Recepční v hotelu 14 000 Kč

Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních recepční. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: SŠ vzdělání s maturitou; praxe výhodou; znalost NJ a AJ; znalost práce na PC; ŘP skup. B; pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení; možnost stravování a ubytování;, NUTNO SI PŘEDEM SJEDNAT SCHŮZKU - telefonicky nebo e-mailem !!!. Pracoviště: Karel batelka - 001, 378 81 Slavonice. Informace: Karel Batelka, +420 777 111 767.

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 20 000 Kč

Mechanici a opraváři osobních automobilů automechanik. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KONTAKT POUZE EMAILEM!!!, - pracovní poměr na dobu neurčitou;, Popis pozice: , - provádění údržby vozidel dle postupů výrobce vozidla, opravy benzinových a naftových motorů, opravy mechanických a automatických převodovek, opravy podvozkových částí vozidla, opravy komfortních výbav vozidla, příprava / aktivace nových vozidel, montáž autopříslušenství do vozidel, diagnostika mechanických závad vozidel, pracuje s novým dílenským vybavením, nahlížení do přesných dílenských manuálů a postupů, práce převážně s novými a zánovními vozy;, Požadujeme:, - vyučen v oboru, řidičský průkaz skupiny B, pozitivní přístup k práci a plnění svěřených úkolů, týmová spolupráce, cílevědomost, vysoké pracovní nasazení;. Pracoviště: Ar servis s.r.o., Jarošovská, č.p. 869, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Klára Götzová, +420 739 401 203.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zdravotní sestra 15 000 Kč

Sestry pro péči v chirurgických oborech zdravontní sestra. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: PŘEDEM TELEFONICKY DOMLUVIT SCHŮZKU. Pracoviště: Chirurgická ambulance třeboň s.r.o. - 001, Klofáčova, č.p. 395, 379 01 Třeboň. Informace: Zbyšek Urban, +420 728 644 783.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Ostatní odborní pracovníci ve 18 000 Kč

Ostatní pracovníci v sociálních službách v oblasti ambulantních a terénních služeb a domácí péče Pečovatelka - pracovník v sociálních službách. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pečovatelka v terénní pečovatelské službě, přímá práce při zajištění pomoci a podpory uživatelům se sníženou soběstačností v jejich domácnostech v Třeboni a okolí. Podmínkou řidičský průkaz, používání služebních vozidel. Praxe v oboru a znalost sociálních služeb výhodou. Čistý trestní rejstřík. Možnost prodloužení pracovního poměru na dobu neurčitou. , Nabízíme: , Příspěvek na stravování formou stravenek; 25 dnů dovolené. Pracoviště: Oblastní charita třeboň, Chelčického, č.p. 2, 379 01 Třeboň. Informace: Dana Zavadilová, +420 777 566 971.

Videosouhrn 13.–15. července 2018

Školní spoj ve stromě a kosení jako české tchai-ťchi: zhlédněte videa víkendu

Ilustrační foto
1

Soutěž o nejoblíbenější provozovnu pro rok 2018

Triumf po dvaceti letech. Francouzi přestříleli Chorvaty a jsou mistry světa

Dokázali to. Dva roky po neúspěšném finále mistrovství Evropy se francouzská parta probila k úspěchu. Tým Didiera Deschampse potvrdil v gólově bohatém finále roli papírového favorita a Chorvatsko porazil 4:2. Jejich výhra se však neobešla bez kontroverzí.

OBRAZEM: Historickým centrem Písku kroužili cyklisté

Písek - 4. ročníkem pokračovalo v neděli 15. července atraktivní MTB kritérium Okolo hradeb, kterého se i tentokrát mohly zúčastnit cyklisté všech věkových kategorií. Ti nejmenší zůstali na Velkém náměstí, jezdci od patnácti let výše si pak užívali krásný okruh vedoucí historickým centrem města okořeněný stoupáním od Městské elektrárny k Putimské bráně.

OBRAZEM: V sobotu se zpívalo nad Nežárkou

Jindřichův Hradec - Od 14 do 22 hodin patřilo atrium Muzea fotografie a obrazových médií v Jindřichově Hradci folku. Na podiu se celkem vystřídalo osm kapel. Pomyslnou třešničkou na dortu bylo závěrečné vystoupení kapely Nezmaři. Dobrou náladu nezkazila ani krátká dešťová přeháňka.

OBRAZEM: Pohádková zoo na Hrádečku

Jindřichův Hradec - Zoopark plný rodičů s dětmi a hlavně na každém rohu čekaly na návštěvníky pohádkové bytosti. Král s královnou, čarodějnice v perníkové chaloupce, dlouhý, široký a bystrozraký, Křemílek a Vochomůrka a další. Velkému zájmu se těšilo také vystoupení kouzelníka a na některé čekala také odměna z tomboly. Podařený večer byl zakončen ohňovou šou.