RECENZE: V šansonech zní Neckář přesvědčivě

Strakonice -Popová legenda vyprodala strakonický kulturní dům. Hlavním minusem koncertu byl rozplizlý výkon kapely Bacily.

8.2.2012 1

Václav Neckář, který díky písni Půlnoční zažívá comeback, zahrál 6. února s kapelou Bacily ve vyprodaném strakonickém kulturním domě. Předváděl zajímavé pohybové kreace.Foto: Deník/ Václav Pancer

Hodnocení hudby a vůbec umění je složité už proto, že různá díla, případně události mají ve vztahu k člověku různé významy a funkce. Jedna hudba může úspěšně bavit, léčit nebo vyvolávat nostalgii po časech dávno minulých, jiná esteticky povznáší. Pondělní koncert Václava Neckáře ve vyprodaném strakonickém kulturním domě, kde sedělo a stálo 420 lidí, naplnil očekávání v mnoha směrech s výjimkou toho uměleckého.

Publikum všech generací přivítalo legendárního zpěváka a jeho doprovodnou skupinu Bacily přesně na čas v půl osmé večer, aby se v následujících dvou hodinách oddalo písním odrážejícím celou jeho hudební kariéru. První část koncertu rozděleného přestávkou byla převážně ve znamení 'zlatých' šedesátých let. Posluchači mohli vyslechnout a také si s nadšením zatleskat do vypalovaček Ša-la-la-la-li nebo Tu kytaru jsem koupil kvůli tobě. Vzpomínalo se také u Stínu katedrál a Massachusetts.

Navzdory nepřízni osudu a zdravotní indispozici si Neckář uchoval smysl pro scénický pohyb a šoumenství, které byly kdysi ozdobou jeho vystoupení, a své písně doprovázel různými gagy. S úspěchem se setkala jak konvička, s jejíž pomocí zpěvák napodoboval 'nosový' hlas průvodce chrámem svatého Víta, tak moment, kdy během valčíkové Lékořice vyzval k tanci dámu sedící v první řadě.

Nejinak tomu bylo i s blikajícím čarodějnickým kloboukem v Čarodějovi Dobrodějovi, který však již pokoušel hranici dobrého vkusu; co by slušelo rozdováděnému princi ze Šíleně smutné princezny, může v případě životem ošlehaného kmeta snadno sklouznout do tragikomické estrády.

Kapela: zvukový hybrid

Ačkoliv Neckářův hlas poznamenalo stáří i nemoc a bez podpůrného half-playbacku by se zřejmě neobešel, v klidnější, šansonové poloze písní Jedenkrát, Kdo vchází do tvých snů, má lásko nebo Půlnoční, jež zazněly v druhé polovině koncertu, působil dobře a přesvědčivě. V tomto směru lze jen těžko pochopit, proč tvůrci programu koncertu nevyšli hlavnímu protagonistovi vstříc a nezvolili spíše komorní akustické pojetí, které se mohlo zvukově i repertoárově opřít právě o desku Tomu, kdo nás má rád – z Neckářova umělecky nejsilnějšího alba zazněla paradoxně pouze zmíněná Jedenkrát, která jakožto závěrečná a nejlepší skladba celého vystoupení do značné míry narovnávala předcházející rockové tápání.

Široký výběr hitů Václava Neckáře však mohl vyznít lépe i v 'elektrické' podobě, ovšem za předpokladu kvalitnějšího instrumentálního doprovodu. Dávno pryč jsou totiž doby, kdy Bacily patřily k nejlepším domácím rockovým souborům. Kapela, která prošla během svého dlouhého vývoje mnoha stylovými proměnami, již před lety ustrnula na podivném zvukovém hybridu. Ten mísí archaické syntezátorové rejstříky pozdního art rocku s disco soundem a hardrockovou kytarou a především starším Neckářovým písním vůbec nesedí. Kapela si navíc do Strakonic přivezla bubeníka, jehož nepřiměřeně agresivní, hlučná a 'umlácená' hra působila vyloženě rušivě.

Vrcholem zmaru Bacilů bylo rozsáhlé sólové intermezzo v druhé části koncertu, během něhož zpěvák v zákulisí nabíral síly na závěrečné finále. Při vší úctě k osobnostem Jana Neckáře a Otakara Petřiny, neoriginální, technicky nedokonalá a vzhledem k situaci hlasitostně naprosto nepřiměřená hudba by stěží obstála na vesnické zábavě. Navíc rocková, artrocková a chvílemi zvukově bizarní experimentální mezihra smazala jakýkoliv náznak dramaturgické koncepčnosti.

Ačkoliv v závěru koncertu nadšené publikum odměnilo hvězdu večera mohutným aplausem a opakovanými ovacemi vestoje, umělecký dojem z vystoupení byl přinejmenším rozpačitý. Nejenom při jedné z posledních písní nazvané Odejdu musely nezaujatého posluchače přepadnout myšlenky o umění včasného odcházení ze scény.

Hodnocení Deníku: 60%

8.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 1

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři 20 000 Kč

Mechanici a opraváři ostatních motorových vozidel přípravář nových vozidel. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KONTAKT POUZE EMAILEM!!!, - pracovní poměr na dobu neurčitou;, Popis pozice: , - provádění údržby vozidel dle postupů výrobce vozidla, příprava / aktivace nových vozidel, montáž autopříslušenství do vozidel, pracuje s novým dílenským vybavením, nahlížení do přesných dílenských manuálů a postupů, práce převážně s novými a zánovními vozy, Požadujeme:, vyučen v oboru, řidičský průkaz skupiny B, pozitivní přístup k práci a plnění svěřených úkolů, týmová spolupráce, cílevědomost, vysoké pracovní nasazení;. Pracoviště: Ar servis s.r.o., Jarošovská, č.p. 869, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Klára Götzová, +420 739 401 203.

Výroba - Výroba Montážní dělník 16 000 Kč

Montážní dělníci elektronických zařízení Kontrolór elektronických zařízení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Hledáme manuálně zručné lidi, na nastavování a finální kontrolu elektrických součástek. Nabízíme mzdové rozpětí od 16000 - 20000Kč. Dále pak prémie za docházku,výkonost a stravenky., V případě zájmu kontaktujte A. Trčku, na tel. čísle: 774487700 nebo na e-mailové adrese: a.trcka@nsesolutions.cz. Pracoviště: Nse solutions, s.r.o. - okres jindřichův hradec, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Adam Trčka, +420 774 487 700.

Management - Management Ředitel 20 000 Kč

Řídící pracovníci servisních služeb a reklamací servisní poradce. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KONTAKT POUZE EMAILEM!!!, - pracovní poměr na dobu neurčitou;, Popis pozice:, - sjednání termínu, příprava termínu, záznam a vystavení zakázky, zajištění opravy a servisních úkonů, kontrola kvality práce, příprava vozidla na vrácení zákazníkovi, vrácení vozidla a vyúčtování přijetí opatření k zajištění kvality práce, vyřizování reklamací;, Požadujeme: , - středoškolské vzdělání technického směru, zkušenost na obdobné pozici výhodou, znalost práce na PC, časová flexibilita, komunikativnost a profesionální vystupování, zákaznicky orientovaný přístup ŘP skupiny B - aktivní řidič, pečlivost, zodpovědný přístup, loajalitu, samostatnost, odolnost vůči stresu;. Pracoviště: Uni auta s.r.o., Jiráskovo předměstí, č.p. 935, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Klára Götzová, +420 739 401 203.

Služby - Služby Uklízeč, uklízečka 16 100 Kč

Uklízeči a pomocníci v ubytovacích a vzdělávacích zařízeních Pokojská. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce:, provádí řádný úklid a přípravu pokojů pro klienty, úklid ostatních prostor, výtahů a místností spadajících do přiděleného úseku., Požadujeme:, předchozí praxe na obdobné pozici výhodou; příjemné jednání a vystupování; vstřícné chování vůči klientům a kolegům; schopnost týmové práce; spolehlivost, pečlivost, zodpovědnost, pracovitost., Nabízíme:, zázemí stabilní společnosti; příjemné pracovní prostředí; motivující finanční ohodnocení; 5 týdnů dovolené, 4 dny zdravotního volna; odborné vzdělávání; pestrý sociální program – např. zaměstnanecké stravování za atraktivní cenu, příspěvek k penzijnímu připojištění ve výši Kč 500,- měsíčně, vouchery v hodnotě Kč 1 500,- na nákup potřeb v rámci preventivní zdravotní péče, zvýhodněný vstup do wellnesscentra, výhody spojené s poskytnutím karty Sphere Card, odměny u příležitosti pracovního výročí.. Pracoviště: Slatinné lázně třeboň s.r.o., Lázeňská, č.p. 1001, 379 01 Třeboň. Informace: Renata Levá, +420 384 750 842.

Stanislav Blecha z Besednice daroval kostní dřeň, za což se mu dostalo oficiálního poděkování od Českého národního registru dárců dřeně.

Daroval kostní dřeň. Pocit, že někomu zachránil život. je prý skvělý

V krajském přeboru se z vítězství nad Osekem radovali hradečtí fotbalisté.