Sjedou se sem totiž odborníci nejen z Jihočeského, ale také z Plzeňského, Jihomoravského a Pardubického kraje a z Prahy.

Marketing

Téma jindřichohradeckého semináře je věnováno dovednostem prezentace práce muzea a jeho marketingu. „Poskytujeme pořadatelům na seminář, kterého se zúčastní také jeden z našich pracovníků, konferenční sál. Marketing je v současné době důležitý i pro muzea. Nemůžeme si dovolit nečinně čekat, zda k nám návštěvníci přijdou sami,“ uvedl ředitel Muzea Jindřichohradecka Jaroslav Pikal.

 Muzeum podle jeho slov musí poskytovat služby veřejnosti. Zda si v tom vede dobře, se projeví na návštěvnosti. Mezi prostředky, jak návštěvníky do muzea přitáhnout, patří podle Pikala například modernizace webových stránek, kde najdou lidé kromě představení stálé expozice například také bohatou nabídku výstav či přednášek. Dále zdejší muzeum pořádá tradiční lidmi již oblíbené programy, jako je Muzejní noc nebo Běž na věž.

Zítřejší seminář povede zkušený lektor Petr Kukal, spisovatel a někdejší ředitel kabinetu ministra při Úřadu vlády České republiky.

„Odborná erudice muzejníků je obrovská, proto mě školení právě v tomto programu tak baví, “ uvedl Petr Kukal. „Stále se dozvídám nové věci. Věděli jste třeba, že v Belgii se 90 procent chmele pěstuje k léčebným účelům? Pak se divte, že pivo vaří z třešní!“

Zkušenosti

Jak dodává ředitel hostitelského muzea Jaroslav Pikal, význam podobných akcí nespočívá jen ve vlastním obsahu školení: „Je také skvělou příležitostí k setkání, neformálním rozhovorům a výměně zkušeností mezi muzejníky z různých krajů, z muzeí různých typů, zaměření a velikostí.“

Kurz je součástí komplexního vzdělávacího programu Muzeum, který již druhým rokem realizuje společnost ALTUS Training Center. Na jeho tvorbě se podíleli členové Asociace muzeí a galerií České republiky, ředitelé i odborní pracovníci muzeí.