To je doprovázené nejenom kolonami aut, ale charakterizuje ho i skutečnost, že na cesty se vydávají i šoféři, kteří toho přes rok tolik nenajezdí.

„Mezi rizikovou skupinu patří i motorkáři, kteří by měli respektovat pravidla silničního provozu a také být tolerantnější k ostatním. Zatím se tak kolikrát neděje a opojná rychlost může být smrtící,“ uvedla na adresu vyznavačů dvou kol okresní policejní mluvčí Hana Millerová s tím, že jich stejně jako cyklistů zejména v létě přibývá.

Pokračovala v tom smyslu, že další ohroženou skupinou jsou chodci, hlavně děti, které v zápalu hry vběhnou do silnice jako nic.
Od začátku roku do 15. června se na silnicích Jindřichohradecka stalo 480 dopravních nehod, při nichž již zbytečně vyhaslo sedm životů. Jak ukazuje tabulka, vloni bylo za stejné období o 105 karambolů víc, ale o dva mrtvé méně.

„Bodový systém se projevuje tím, že ubylo dopravních nehod, ale o to jsou tragičtější. Hlavně přibývá řidičů, kteří způsobí nehodu pod vlivem alkoholu. V tomto směru body moc nefungují,“ říká Millerová.

Na druhé straně je znát pokles nehod v obcích, ale i z hlediska příčiny je úbytek jak v kolonce rychlost, tak i například u nedání přednosti v jízdě a podobně.

Přesto se mnozí řidiči domnívají, že silnice je stále větší džungle. „Někdy mám dojem, že si řidiči ani neuvědomují, jak hazardují, zvlášť, když vezou děti,“ míní Marián Petrů z Třeboně.

O tom, že situace v dopravě hostne svědčí i vývoj nehodovosti na začátku týdne.

Více najdete zde