„Řidič jedoucí od Strmilova na začátku obce nerespektoval dopravní značky dvojitá zatáčka a omezení rychlosti na 30 kilometrů v hodině. Za hustého sněžení a v důsledku nepřiměřené rychlosti souprava dostala smyk, přívěs vjel do pravého příkopu a do zdi oplocení, pak tahač vyjel a na levé straně narazil do náspu,“ uvedla jindřichohradecká policejní mluvčí Hana Millerová.

Při nehodě se nikdo nezranil, ale vyprošťování kamionu trvalo do večerních hodin. Po celou dobu byl hlavní tah uzavřený. Policisté sice už v Jarošově odkláněli kamiony a ostatní pouštěli přes Českou Olešnou, ale hodně lidí dojelo až sem a řídili jsme tady dopravu,“ naznačila nepříjemné dopady nehody starostka Nové Olešné Lenka Hynková a hned si přihřála polívčičku, neboť obec již dlouho usiluje o vybudování obchvatu, který je ale zatím kvůli nedostatku peněz u ledu.

„Není to poprvé, co se v tomhle esíčku stala nehoda. Nikdo tu třicítku nedodržuje. Je to hodně nebezpečné místo,“ doplnila starostka a poukázala i na několik let starou havárii plně obsazeného autobusu, který ve druhé zatáčce projel z kopce dolů mezi domy rovně a skončil na mostku přes potok.

„V každém případě jsme pro obchvat. Je to hodně nebezpečná zatáčka a ulevilo by se celé obci,“ ozývají se i další obyvatelé jako například Jana Semotánová či Rosemarie Kosová. Jak naznačuje i Ladislav Skuhra, pomohlo by to hlavně lidem bydlícím podél silnice. Stejný názor na nutnost obchvatu sdílí i bývalý starosta Karel Kešner, který o něj usiloval.

To, že v nejbližší době se obyvatelé obce na hlavním tahu ze Strmilova na Jarošov nad Nežárkou obchvatu nedočkají, je již zřejmé. Ve středu ale ministerstvo dopravy zveřejnilo takzvanou Superstrategii do roku 2025, ve které se o obchvatu Nové Olešné rovněž nemluví.

Podle ředitele českobudějovické správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Josefa Pešla je to otázka financí. „U této stavby se čeká na pokyn, že bude mít prioritu a tu zatím nemá a ani není zahrnutá v superkoncepci ministerstva dopravy do roku 2025,“ uvedl.
Pro obchvat bylo více variant, které měly mezi místními obyvateli své odpůrce i příznivce, ale nakonec podle starostky obce Lenky Hynkové zvítězila varianta přes rybník.

Vedení obce o vyřešení tíživé dopravní situace, neboť silnice první třídy vedoucí přímo Novou Olešnou je spojnicí Jindřichova Hradce s Dálnicí D1 na Brno, usilují již nejméně dvě desítky let. Zlepšení se ale v dohledné době nedočkají.

Podle již dřívějšího vyjádření Ředitelství silnic a dálnic se v Nové Olešné v minulosti uskutečnilo měření provozu a výsledek nepřesáhl limit pro ekonomickou životaschopnost obchvatu a s novým měřením se nepočítá.

Přesto se zde vážné nehody stávají. Zhruba před pěti roky v esíčku havaroval plně obsazený autobus, a to tak, že projel druhou zatáčku rovně z kopce dolů a zůstalo v něm dvacet zraněných cestujících včetně řidiče.