Ve vlaku ve chvíli srážky cestovalo deset pasažérů. Až na jednoho cestujícího, který byl s lehkým poraněním hlavy převezen do nemocnice, se nikomu nic nestalo.

„Tímto vlakem jezdím každý den do práce. Dneska jsem udělala výjimku a jela jsem autem. Udělala jsem dobře,“ pronesla ve středu dopoledne přihlížející Jana Prokešová z Dobré Vody.

Zabezpečovací zařízení fungovalo

Vlak do kamionu narazil na přehledném přejezdu u pelhřimovské firmy Agroalfa. Řidič nákladního vozidla se na přejezdu otáčel a podle jeho výpovědi nestačil na jedoucí vlak včas zareagovat.

„Zabloudil jsem tady a ptal se na vrátnici, zda mohu otočit soupravu uvnitř areálu firmy. To mi nebylo dovoleno a musel jsem provést manévr na přejezdu. Výstražná světla začala blikat ve chvíli, kdy jsem byl na přejezdu. Když jsem spatřil vlak, bylo už pozdě,“ sdělil Deníku řidič nákladního automobilu Zdeněk Suchý.

Strojvedoucí zareagoval okamžitě. Jak uvedl tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík, vlak se podařilo téměř zastavit. „Jakou měla souprava Regionova rychlost, to ukáže až černá skříňka,“ dodal Joklík.

„Řidiči kamionu nebylo prokázáno požití alkoholu. Další příčiny nehody jsou zatím v šetření,“ uvedla tisková mluvčí pelhřimovské policie Hana Kotková. Trať mezi Horní Cerekví a Pelhřimovem byla po dobu nehody uzavřena a dopravu zajišťovaly autobusy.

Zbrusu nový vlak

Zaklíněný náklaďák se podařilo z kolejiště odstranit kolem jedné hodiny odpolední za pomoci jeřábu. Po dobu vyprošťování jezdila auta na přilehlé vozovce pouze v jednom pruhu.

Škoda na jihočeské Regionově byla vyčíslena na téměř milion korun.

„Paradoxem je, že tento vlak byl uveden do provozu v polovině listopadu. Na trati mezi Horní Cerekví a Táborem jezdí teprve dva dny,“ uvedl pracovník drážní inspekce Jaroslav Lahodný.

Padesátitisícová škoda byla odhadnuta na poškozeném zabezpečovacím zařízení a stejně drahá bude i oprava nabouraného kamionového vleku.

Vilém Doležal, Lukáš Pihávek