Policie sice obdržela varování, že přejezd je zablokován osobním automobilem, ale přesto se nepodařilo zabránit srážce vlaku a vozidla. To naštěstí řidička v danou chvíli už opustila.

„Drážní inspekce stále shromažďuje podklady, například záznamy telefonických rozhovorů a výslechy se zúčastněnými osobami,“ uvedl v úterý pro Deník mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Předpokládá, že přesnější informace by mohla inspekce mít koncem ledna.Výpravčí v Hluboké byla podle inspekce informována výpravčím z Českých Budějovic i policií, ale vlak na trati Plzeň – České Budějovice se nepodařilo včas zastavit.

Neusar v souvislosti s nehodou zmínil, že Drážní inspekce kvůli opakovaným nehodám, vzniklým důsledkem špatné identifikace přejezdů, už v roce 2007 vydala bezpečnostní doporučení. Chtěla, aby se zavedlo takové označení přejezdů, které by umožnilo jejich jednoznačnou identifikaci. S poukazem na ekonomickou náročnost a další důvody správci drah ale tento systém zatím nezavedli.

Nehoda se stala ve čtvrtek ráno a například hasiči z Českých Budějovic vyjeli ještě tři minuty před srážkou. „Byli jsme vyrozuměni policií,“ uvedla za HZS tisková mluvčí Nicole Hovorková. Právě kritické minuty před srážkou jsou nyní předmětem šetření Drážní inspekce.