„Začal jsem brzdit, ale srážce jsem nedokázal zabránit,“ říká strojvedoucí Jan Nádeníček.

Ve směru od Prahy přijížděl osobní vlak asi patnáctikilometrovou rychlostí.
Strojvůdce vlaku už nestačil zabrzdit a narazil do prázdné stojící soupravy na stejné koleji. Ve vlaku cestovalo patnáct lidí.

Mokrá tráva na kolejích



Tři lehce zraněné pasažéry odvezla sanitka do písecké nemocnice k ošetření, ostatní pokračovali dále autobusem. Ve Vráži je totiž v těchto dnech výluka a přijíždějící vlak najel na jinou kolej než obvykle.

Strojvůdce Jan Nádeníček, který je zaměstnancem Českých drah už dvacet let, popisuje: „Na kolejích bylo kluzko, přerůstala přes ně tráva, po ránu mokrá. Začal jsem brzdit a pískovat, ale nepomohlo to, srážce jsem už nedokázal zabránit.“

Jak dodává, nyní je postaven mimo službu a po prošetření případu se dozví, jaký trest ho čeká.

Na místo srážky se přišel podívat i jedenaosmdesátiletý pan Václav, který bydlí nedaleko vrážského nádraží.

„Byl jsem doma, dobývám brambory, když kolem jely sanitky a policejní auta,“ říká svědek a připomíná, že tady už je to třetí srážka, co pamatuje. „Vzpomínám si na to, že v roce 1956 se tu taky srazily vlaky, ale to bylo větší,“ dodává muž.

Stavba dráhy začala ve Vráži v roce 1874 a o rok později byla předána do užívání.

Jak připomněl pan Václav, 1. července 1956 po 22. hodině tu najel motorový rychlík na konec nákladního vlaku. Zraněno bylo tehdy čtyřiadvacet lidí.


NEHODY VE VRÁŽI:

Dne 1. července 1956 po 22. hodině tu najel motorový rychlík na konec nákladního vlaku. Zraněno bylo čtyřiadvacet lidí, pět z nich převezli do nemocnice v Písku.  
Vinu na nehodě nesl výpravčí a signalista. Oba byli bezprostředně po nehodě odvezeni do věznice v Plzni–Borech a odsouzeni. Přednosta stanice byl potrestán odnětím prémií „na neurčito“.
Ještě téhož roku a měsíce, 30. července před jednou hodinou ranní, se zde stala další nehoda. Vlakvedoucí nákladního vlaku seskakoval z lokomotivy, která pomalu míjela budovu a jeho pravá noha se dostala pod kola a ta ji rozdrtila.