Ve třech případech auto skončilo převrácené v příkopu a jednou ve zdi domu. Naštěstí zranění nebyla podle vedoucího jindřichohradeckého dopravního inspektorátu Karla Kotila zvlášť závažná. „Měli jste teď víc nehod, kde převažovaly řidičky. Jinak nám nejčastěji bourají mladí řidiči ročníků 1992 až 95," zmínil Karel Kotil.

Podle portálu ibesip.cz muži obecně vykazují přibližně dvakrát vyšší míru nehodovosti v přepočtu na jeden tisíc řidičů než ženy a svou první nehodu absolvují v mladším věku. Příčinou bývá především rychlejší jízda a menší respekt k pravidlům silničního provozu. „Obecně jezdí muži riskantněji. Muži častěji havarují v zatáčkách, za snížené viditelnosti a při předjíždění. Ženy naopak nadprůměrně často havarují na křižovatkách, přičemž důvodem bývá chyba při vyhodnocení dopravní situace," shodují se odborníci.

Podle bývalé jindřichohradecké učitelky autoškoly Libuše Letoškové ženy rozhodně jezdí opatrněji, ale občas nedávají pozor.

„Častokrát jsem žákyním vytýkala, že se třeba za jízdy otočily a bavily se spolužačkou na zadním sedadle, nebo se mnou a přestaly sledovat silnici. Neuvědomily si, že stačí vteřina a auto je v příkopu. Upozorňovala jsem je, aby se neotáčely dozadu ani na děti. Staly se i takové nehody," naznačila Libuše Letošková.

Její slova prakticky potvrzují i poslední čtyři nehody na Hradecku. Třikrát řidičky skončily v příkopu, jedna se ohlédla dozadu na dítě v autosedačce a narazila do zdi domu.

A jak vidí ženy za volantem muži? Například Zdeněk Koranda z Jindřichova Hradce to na facebookové stránce Jindřichohradeckého deníku komentuje slovy: „Problém je v tom, že dost řidiček nad jízdou moc neuvažuje a jezdí za všech podmínek stejně. Pak zaprší, a je to." Tato slova potvrzuje i šéf dopravky Karel Kotil. „Nehody se staly, když začaly první mrazy, pršelo a nebyla suchá silnice," doplnil. Petr Šolín zase říká, že ženy jsou většinou zodpovědnější.