Podle zástupce vedoucího jindřichohradecké dopravní policie Milana Urbance řidič sanity jedoucí se zapnutými modrými majáky a houkačkou nerespektoval červeně svítící světlo na semaforu.

„Při průjezdu křižovatky na červenou není zproštěný toho, aby dbal zvýšené opatrnosti," zdůrazňuje Milan Urbanec. Zároveň však dodává, že na druhé straně by řidiči měli sledovat, co se děje a automaticky sanitě uhnout a umožnit průjezd.

Podle hradeckého učitele autoškoly a soudního znalce v oboru dopravy Zdeňka Šamala sanity se zapnutým majákem a sirénou mohou jet na křižovatce na červenou, ale zároveň musejí dávat pozor, aby zabránily vzniku nehody. „Bohužel, stále není zákon schopný stanovit jasně, kdo má přednost," míní Zdeněk Šamal.

Upozorňuje, že často řidiči mají zapnuté rádio a sirénu ani neslyší. 

Střet vozidla záchranářů, kteří vjeli s houkačkou a majáky do křižovatky na červenou, není v Jindřichově Hradci poprvé. Mnozí možná pamatují, jak jen o pár desítek metrů dál na křižovatce u Stavcentu vjela do ní na červenou hasičská cisterna mířící k požáru a smetla osobní auto. V něm zemřeli dva lidé. Právě tato nehoda zde urychlila výstavbu kruhového objezdu.

Na téma práva vozidel s předností v jízdě, kam patří mimo jiné hasiči, zdravotníci či policisté, pokud mají zapnuté majáky a houkačku, se rozpoutala i diskuse na facebookové stránce Jindřichohradeckého deníku. Většina diskutujících se shodla na tom, že by měli řidiči záchranářům dávat přednost. „Povinnost šoféra je, když jede sanita, tak zastavit," míní například Květoslava Ranglová, které bydlí jen pár metrů od křižovatky ve Zbuzanech. „Sanita jela okolo mě, houkala a najednou jsem slyšela ránu," dodala.

Další nejméně dvacítka diskutujících se shoduje, že dát přednost sanitě považuje za samozřejmé. Ale například Pavel Vlnas z Horního Žďáru připomíná, že zrovna do křižovatky u Kůrků se musí i řidič sanity přesvědčit o bezpečnosti průjezdu, i když houká: „Nelze tam přece vletět bez rozmyslu a ohrozit další účastníky provozu."

Také Václav Pavlík z Hradce a další přidávají svůj názor na dotčenou křižovatku. Podle jeho slov jsou semafory na této křižovatce doslova neštěstím. „Pokud tam mají být, tak přímo v křižovatce a nebo na každém rohu musí být zrcadla, aby do hlavní silnici bylo z vedlejší vidět," naznačuje a dodává, že pouštět sanitu je samozřejmost, ale v takovémto případě nemusí mít absolutní přednost.

Do diskuse se zapojil také jeden z řidičů hradecké záchranky. Zmínil, že právě o této křižovatce již několikrát s kolegy diskutovali, každý šofér sanitky si na ni dává velice dobrý pozor. „Náš řidič vjel na červenou, ale do křižovatky blikal, houkal a najížděl do ni rychlostí mezi 20 až 30 kilometry a rozhlížel se. Druhý řidič to valil od Zbuzan a bez jakékoliv snahy zabrzdit narazil do naší sanitky," popsal nehodu a doplnil: „Máme sice přednost v jízdě, ale všichni se snažíme co nejvíc předvídat a nejsme nějací střelci, protože pokud ani na místo nedojedeme, tak je to k ničemu. Do každé křižovatky, pokud vjíždíme na červenou, jedeme opravdu pomalu a obezřetně a předvídáme, že ne každý nás slyší a ne každý správně zareaguje." Zároveň vyvrací názor, že řidič sanity křižovatkou projíždí rychle s vědomím, že má všude přednost.