Podle policejní mluvčí Věry Mžikové řidička Škody Rapid vycouvávala z účelové komunikace u železničního přejezdu nedaleko rozvodí před Majdalenou a omezila řidiče kamionu. "Muž za volantem nákladního vozu ve snaze zabránit srážce chtěl přejet do protisměru, aby škodovku objel. Jenomže řidička dala znamení doleva a začala odbočovat," popsala Věra Mžiková s tím, že střet už pak byl neodvratný.
Při nehodě se žena i její řidič zranili. Škoda na osobáku je 150 tisíc a na nákladní soupravě 200 tisíc korun.
Takovým případů, kdy předjížděné auto začne odbočovat doleva, je na silnicích hodně. Podle statistik Besipu při nesprávném předjíždění v průměru při každé tisícovce takových nehod zemře 18 lidí. "Nejčastěji při takových nehodách dochází k bočnímu střetu, kvůli tomu, když se řidič předjížděného vozidla rozhodne odbočit. Druhým nejčastějším typem střetu během předjíždění je čelní střet, tedy střet s protijedoucím vozidlem, který mívá velmi závažné následky," naznačuje na svých stránkách agentura Besip.
Zákon pak také říká, že řidič nesmí předjíždět, dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy. Základem posuzování viny na nehodě je potom zjištění, ve kterém okamžiku započal řidič, který odbočuje, svůj odbočovací manévr a začal blikat.