Auto bylo nárazem odmrštěno několik metrů. Šofér i jeho spolujezdec mohou hovořit o velkém štěstí. Jak informovala policejní mluvčí Hana Millerová, oba členové posádky vyvázli bez zranění, stejně jako zhruba padesátka cestujících ve vlaku.


A co bylo příčinou nehody? „Řidič nerespektoval výstražná signalizační světla u přejezdu doplněná o zvonek a vjel do dráhy vlakové soupravě," uvedla Hana Millerová.

Doplnila, že řidič měl pozitivní test na alkohol, hodnoty se pohybovaly pod jedna promile. „Na místě mu byl zadržený řidičský průkaz," dodala Hana Millerová.

Vzhledem k tomu, že se letos jedná již o třetí dopravní nehodu na železničním přejezdu, přičemž ta předchozí si vyžádala dva lidské životy, Hana Millerová nabádá k opatrnosti. „Tady jednoznačně selhal lidský faktor," zdůraznila.

Před osmi měsíci se na tomto řečickém přejezdu stala podobná nehoda. Řidič rovněž usedl za volant pod vlivem alkoholu a ještě měl vysloven zákaz řízení. Utrpěl lehké zranění.

Jak se bezpečně chovat na přejezdu:

Vlak má vždy přednost – nejdůležitější pravidlo – když svítí červená, řidič zastaví před přejezdem a nepokračuje v jízdě. To platí i v případech, kdy jsou závory zdvižené nebo se zdvihají.Rychlost jízdy vlaku na přejezdu bez závor a světelného zabezpečovacího zařízení je normou ČSN 73 6380 omezena na 60km/h, nicméně v praxi bývá tolerována rychlost až 80km/h.
Vlak vždy v dostatečné vzdálenosti před přejezdem houká, aby řidiče upozornil. V takovém případě se nepokoušejte přejet na poslední chvíli, ale zastavte. Tam, kde jsou výstražná světla, která blikají, také zastavte a počkejte, až blikat přestanou.
Velkou chybou je vjet na železniční přejezd ihned po projetí vlaku, nebo když se závory zvedají.
Vždy se musí řidič nejprve přesvědčit, že může přejezd bezpečně přejet.
Na blížící se přejezd upozorňují návěstní desky již od 240 metrů, jsou doplněné výstražnou značkou typu přejezdu.  ibesip.cz