Kamion zapadl v kopci v Bednárečku a okolo mohlo stěží projet osobní auto. Lidově řečeno, kde se v těchto končinách ocitl, jen čert a řidič vědí.

„Vůbec jsme s ním s naší technikou nehnuli. Přivolali jsme policii, ta zalarmovala hasiče, ještě jsme povolali další traktory a nakonec se ho podařilo vyprostit. Ještě jsme ho museli doprovodit až za Zdešov, abychom měli jistotu, že nám ještě někde znovu nespadne,“ popisoval náročnou a hlavně i nákladnou operaci provozní náměstek jindřichohradeckého závodu Správy a údržby silnici Jihočeského kraje Ludvík Vojta.

Poznamenal, že u nás není nijak legislativně ošetřeno, když se podobná událost stane cizinci, který ani nerozumí česky. „V normálních případech dáme řidiči telefonní číslo na specializovanou firmu zabývající se vyprošťováním vozidel, aby se domluvil,“ vysvětluje Vojta.

Silničáři na včerejšek jezdili celou noc a bojovali se sněhovými jazyky, a to hlavně na Dačicku a Studensku. Zhruba hodinu po projetí sypače se silnice znovu zasypávaly sněhem, ale naštěstí letos zatím podle Vojty cestáři nemuseli žádný úsek pro nesjízdnost zavřít.

„Využíváme i výpomoc nasmlouvané techniky, především traktory, neboť než sypač projede celou svoji zhruba čtyřicetikilo­metrovou trasu, je silnice znovu zasypaná,“ dodal Vojta s tím, že sníh pro zimní údržbu není až tak velký problém jako vítr a sněhové jazyky.

I když silničáři používají takzvané zásněžky, tedy zábrany, které mají bránit sněhovým závějím, po zhruba třech až čtyřech dnech sněžení je závěje přefouknou a stejně sněhové jazyky silnici zasypou.