Tak třeba taková trvalka – silnice ve špatném stavu, nebo takové, které vůbec neexistují. Příkladem prvně jmenovaného problému jsou teď jihomoravské Valtice. Město, které každoročně navštíví statisíce turistů, má místo hlavní silnice doslova vlnovku. A ještě minimálně celý rok mít bude.

To o pár desítek kilometrů severněji u Svitav pro změnu žádnou silnici nemají. Respektive jim stále schází dálnice D43 na Brno a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se autostráda začala stavět. Asi se nejdříve musejí vybrat peníze ze zdražení dálničních známek a spotřební daně na naftu a benzin. Těžko říci.

Na severu Moravy jsou už dál. Sice ještě neskončilo na mnoha tratích v Česku „století páry“, ale na Olomoucku už hodlají zavádět vlaky, které bude pohánět vodík. Je to skvělý nápad, pro začátek bych nejdříve zkusil vyřešit neustálé zpožďování stávajících (parních) lokomotiv a teprve pak se směle vydal na cestu do vodíkové budoucnosti.

A když jsme u těch vlaků: v Praze má problém metro, respektive jeho stanice v Kobylisích, kde se zabydlely přísně chráněné kavky a nedaří se je dostat ven. Lístky nemají a na výzvy hasičů k opuštění přepravních prostor nereagují. Riskují, že jednou skončí jako jejich kolegové pštrosi. Ty v Ostravě začali dávat do klobás a prodávají je v automatu.

Hezké čtení.