Podle jihočeského závodníka se jednalo asi o maximum, kterého mohl český tým tentokrát dosáhnout. „Jezdily se hrozně těžké enduro testy, se kterými nikdo z nás neměl prakticky žádné zkušenosti. Na našich soutěžích se s něčím podobným člověk nesetká," vysvětluje. „Ambice před Šestidenní možná byly vyšší, ale jedenácté místo je reálný obrázek českého endura," tvrdí.

Náročnost speciálních testů český výběr zaskočila. „Abychom skončili výš, musely by mít testy jiný charakter. Nikdo nečekal, že budou až takhle endurové. Všechno se jelo v lese na kořenech a hlavně ve velké rychlosti. Na všech předcházejících Šestidenních, kterých jsem se zúčastnil, byly rychlostní testy více motokrosové. S tímhle jsme nepočítali," připouští.

Přesto by se na start náročné soutěže postavil znovu. „To určitě, ale jinak bych se na to připravil. Motorky jsme dostali až na místě a nefungovaly tak, jak bychom potřebovali. Především pérování bylo strašně měkké a narychlo se na místě předělávalo. Motorky se testovaly na motokrosových tratích a přitom se závodilo v lese na kořenech. To bylo něco úplně jiného. Byla tam spousta takových menších zádrhelů," posteskne si.

Přestože český tým, který tvořili kromě Čadka ještě další dva motokrosaři Žerava s Kadlečkem a dále specialisté Toman, Šíp a Horák, dělal co mohl, alespoň do první desítky se neprokousal. „Před námi skončili desátí Holanďané. Dva z jejich týmu jezdí mistrovství světa, ostatní Evropu. Z nás velké šampionáty nejede nikdo. Není jednoduché naskočit do tak těžké soutěže jen tak z voleje," míní.

Česká juniorská reprezentace obsadila v Německu šesté místo. „Bylo znát, že mladí kluci jezdí mistrovství Evropy. To jim hodně pomohlo. Já jel Šestidenní počtvrté a setkal jsem se poprvé s tím, že by se jelo v lese a soutěž byla někdy takhle obtížná."

Po organizační stránce prý němečtí pořadatelé měli soutěž zabezpečenou s pečlivostí sobě vlastní. „V tomhle směru všechno klapalo na jedničku," chválí Čadek a připomíná také mohutnou diváckou kulisu. „Diváků byly opravdu mraky a mezi nimi spousta českých. Těžko říct, jestli jsme je zklamali. Je to ale opravdu reálný obrázek českého endura," míní.

Absolutním vládcem současného soutěžáckého sportu  je Francie, která suverénně zvítězila mezi Trophy týmy i v juniorské soutěži. „Ve Francii se enduru věnují úplně jinak než u nás. Podmínky jsou tam opravdu skvělé. Všichni reprezentanti jsou tam v továrních týmech a patří do špičky mistrovství světa. Zabezpečení je tam na zcela jiné úrovni než tady," s respektem hovoří o aktuální velmoci světového endura.

Po fyzické stránce zvládl Čadek šest dní na motocyklu bez problémů. „Krizi jsem žádnou neměl. Třeba třetí den se mi opravdu dařilo, ale na jednom enduro testu jsem ztratil dvě minuty a bylo po výsledku. Na enduro testech jsme chybovali všichni a stálo nás to lepší umístění," uvědomuje si.

Mezi jednotlivci obsadil strakonický pilot 17. místo ve své třídě a v absolutním pořadí byl 23. „Nebylo to zase až tak špatné umístění, ale bylo možné být někde kolem patnáctky. Nesměl bych ale na speciálních testech ztrácet tolik času," tvrdí.

Reprezentovat na Šestidenní Čadek neodmítl, ale jinak návrat od motokrosu k enduru, kde vybojoval v nedávné minulosti titul mistra Evropy, nechystá. „To v žádném případě. Nadále se chci věnovat výhradně motokrosu," zdůrazní.

Motokrosová sezona pomalu finišuje. V neděli čeká Čadka závěrečný závod domácího šampionátu v Dlouhé Loučce, za týden pak domácí šampionát družstev ve Stříbře. Jeho parťáky v týmu Rede KTM budou Martin Finěk a Rudolf Weschta. „Máme dobrý mančaft a mohli bychom překvapit," věří.

Na úplný závěr sezony absolvuje jihočeský tým ve stejném složení mezinárodní mistrovství Maďarska družstev, kde budou obhajovat loňské stříbro.

David Čadek už také přemýšlí o sezoně příští. V ní by se rád vrátil do mistrovství světa třídy MX3, ve které před šesti lety vybojoval konečnou devátou příčku. „Chuť bych měl, ale záležet bude na tom, jestli se nám podaří sehnat dost peněz. Závodit jenom v Česku mě moc neláká. Rád bych to ještě ve světě zkusil," netají se touhou vrátit se na světová závodiště.