To je v jeho pouhých sedmadvaceti letech obdivuhodný výkon. A páté místo mezi krajskou elitou mu rozhodně slušelo.

V loňském ročníku mistrovství světa superbiků jste skončil čtrnáctý. Asi nepovažujete uplynulý rok za moc vydařený.

Byla to sezona, ve které jsem se sice dostal třikrát na stupně vítězů, což je samozřejmě velký úspěch, ale konečné čtrnácté místo beru spíše jako propadák, protože přesně polovinu jízd jsem nedojel. Nebyl to rozhodně výsledek, který bych si představoval.

Co bylo příčinou takového množství nedokončených závodů?

Začalo to v Misanu, kde jsem měl dva nepříjemné pády, a od té doby už jsem nenašel důvěru jak v motorku, tak v sebe. Pádů pak bylo hodně a po všech stránkách to bylo spíše strádání.

Rozjetý jste přitom šampionát měl dobře.

Rozjeté to bylo super. Začátek byl parádní, ale pak začaly přicházet nuly za nedokončené jízdy a ve výsledku z toho bylo až čtrnácté místo.

Váš motocykl Ducati byl konkurenceschopný?

Byl. To bylo vidět v závodech, kdy se dařilo. Dokázal jsem v nich jezdit hodně vepředu.

V příští sezoně zůstáváte v českém týmu Liberty Racing?

Ano. Bude se ale trochu měnit struktura a organizace týmu. Na novou sezonu se těším, protože začneme odznovu a máme na čem pracovat. Doufám, že to bude něco jiného než loni.

Zůstává také motocykl Ducati?

Motorka zůstává stejná. Bude to letošní model. Od letošního roku se mění pravidla, podle kterých se může na závodní víkend používat jen jedna motorka a k tomu jeden náhradní motor.

Pro vás je v boji se silnými továrními týmy toto nové pravidlo výhodou?

To asi ano. Záměrem organizátorů šampionátu je zlevnění tohoto sportu, ale myslím si, že spíš opak bude pravdou. Když byly povolené dvě motorky, tak druhá byla vždycky připravená jako záložní. Takhle bude třeba třikrát tolik náhradních dílů, a to ještě zkompletovaných, aby mechanici byli schopni v případě pádu v tréninku všechno během chvíle vyměnit. Na každý závod budou třeba dva nové motory. Podle mého výsledek nebude takový, jaký si pořadatelé představovali. Pro náš tým by to ale mohla být jistá výhoda, protože motorku dobře známe, máme ji nastavenou a mohlo by to být jednodušší, než pro ostatní týmy.

Zimní fyzickou přípravu absolvujete opět jako v minulých letech s atlety Dukly Praha?

Členem Dukly jsem pořád, ale fyzičku si dělám sám. Počasí nám teď přeje, tak se snažím klidně čtyřikrát v týdnu jezdit na motokrosové motorce.

Kdy vás čeká první ostré testování na okruhu?

Od patnáctého prosince do konce ledna platí zákaz testování. Navíc po loňských zkušenostech, kdy byla všude zima a pomalu sníh, tak poletíme dříve na první závod do Austrálie a budeme tam mít soukromé testy. Potom budou následovat oficiální testy a první závod. V Austrálii tak strávíme skoro celý únor.

O cílech pro sezonu většinou mluvit nechcete, ale určitě myslíte na první desítku. Je tomu tak?

Věřím, že já i tým máme na to jezdit do pátého místa. Uděláme maximum pro to, abychom se na tato umístění dostali.

Jste spokojen s pátým místem v anketě o nejlepšího jihočeského sportovce roku?

Táta mi doma říkal, že už jsem inventářem ankety. Páté místo beru. Nic víc jsem letos ani nečekal, protože sezona nebyla taková. Je to pořád jen anketa a porovnávají se tady těžko porovnatelné sporty. Jsem rád, že se v desítce držím už více než deset let a letos je to přesně deset let, kdy se mi podařilo anketu vyhrát.